به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه هیچ آزاد راهی در کردستان وجود ندارد، گفت: جاده های استان به قتلگاه تبدیل شده و سال گذشته 480 نفر در تصادف های رانندگی جان خود را از دست دادند.
سیدمهدی فرشادان اظهار داشت: کردستان از لحاظ توسعه راه های روستایی در رتبه آخر کشور قرار دارد و برای رسیدن به میانگین کشوری در این حوزه باید یک هزار و 27 کیلومتر راه جدید احداث شود.
وی اعتبارات تخصیص یافته برای اصلاح جاده های کردستان را ناکافی دانست و افزود: نیاز است اعتبارات بیشتری در این راستا اختصاص یابد تا مشکل جاده های استان بر طرف شود.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه روزانه بیش از 50 تانکر حمل سوخت از جاده مریوان - سنندج تردد می کنند نیاز است هر چه سریعتر نسبت به بهسازی و تعریض این محور اقدام شود.
منصور مرادی تکمیل و بهسازی این مسیر را نیازمند یک هزار و 500 میلیارد ریال اعنبار دانست و افزود: تاکنون 230 میلیارد ریال هزینه شده است ضمن اینکه 30 میلیارد ریال اعتبار نیز برای رفع تملک اراضی حاشیه جاده نیاز است.
دیگر نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه جاده های عادی کردستان در حال حاضر عملکردی ترانزیتی دارند، اظهار داشت: تقریبا هر هفته یک تانکر در جاده های این استان واژگون می شود و علاوه بر آسیب های مالی و جانی، موجب آلودگی منابع و محیط زیست هم می شوند.
سید احسن علوی خواستار توجه بیشتر به ساخت کمربندی شرقی شهر سنندج شد و اضافه کرد: ادامه کمربندی شهرک بعثت این شهر نیز به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی یادآور شد: تاخیر در ساخت مسکن مهر موجب شده هزینه های سود مشارکت بر گردن ساکنان آن بیافتد که امیدواریم با پیگیری شخص وزیر راه و شهرسازی این مشکل حل شود.
نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان کردستان نیز در سخنانی گفت: اگر به شرایط جاده های کردستان توجه نشود امسال شاهد افزایش تصادفات و تلفات جانی در آنها خواهیم بود.
محسن بیگلری در بخش دیگری با بیان اینکه تعداد پروازهای تهران - سنندج کافی نیست و در این شرایط حتی نمی توانیم مسئولان را به استان بیاوریم، افزود: ساخت مدرسه و دیگر زیرساخت ها در واحدهای مسکن مهر و حل مشکل سود مشارکت ساکنان این واحدها از دیگر مطالبات مردم از وزیر راه و شهرسازی است.
به گزارش ایرنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح پنجشنبه به منظور بازدید از چند طرح بازآفرینی شهری و اطلاع از روند ساخت پروژه های راهسازی به کردستان سفر کرد.
آخوندی در این سفر از طرح های در حال اجرای بازآفرینی شهری در ناحیه منفصل شهری نایسر، حسن آباد، ننله و محلات فرجه، تقتقان و آغه زمان در شهر سنندج بازدید کرد..
شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان و بازدید از پروژه چهار بانده کردن جاده گردنه صلوات آباد و همچنین خط آهن همدان - سنندج از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به کردستان است..
7348/6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.