بهرام چاره خواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از امروز تا روز جمعه سرعت وزش باد نیز در ساعات بعد از ظهر در مناطق مختلف استان قابل ملاحظه است.
وی افزود: روز پنجشنبه گذر موجی ضعیف از سطوح میانی جو باعث ایجاد رگبارهای پراکنده و خفیف باران در برخی نقاط نیمه شمالی استان (بیجار، زرینه، سقز و هزارکانیان) خواهد شد.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: با غربی شدن جریانات و انتقال بخشی از گرد و غبار عراق به استان، در شهرستان های بانه و مریوان طی سه روز آینده کیفیت هوا ناسالم است و این نقاط غبارآلود پیش بینی می شود.
چاره خواه با اشاره به اینکه دمای هوای سنندج در شبانه روز گذشته بین 19 تا 41 درجه سانتیگراد در نوسان بود، اضافه کرد: بابارشانی و قاملو هر کدام با حداقل دمای 13 درجه و سنندج و سلین با حداکثر دمای 41 درجه سانتیگراد به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 554 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 448 میلی متر سال گذشته 25 درصد و در مقایسه با 449 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 12.6 درصد افزایش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
هواشناسی کردستان دارای 79 ایستگاه باران سنجی، 14 ایستگاه اقلیم شناسی و 9 ایستگاه اصلی است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.