به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در نشست شورای اداری که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: کردستانی ها همیشه دل در گرو نظام داشته و برای دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی رشادت ها و پایمردی ها از خود نشان دادند.
وی وجود پنج هزار و 400 شهید را سند محکمی برای اثبات این ادعا دانست و افزود: یک هزار و 700 نفر از این شهیدان از شهدای ترور هستند که در دیگر مناطق کشور این تعداد شهید ترور نداریم.
مرادنیا تاکید کرد: با وجود تلاش گروه هایی معاند و ضد انقلاب در بیرون از مرزها برای عدم حضور مردم کردستان در پای صندوق های رای انتخابات سال های 92 و 96؛ اما این مردم با حضور 73 درصدی خود دشمنان را مایوس کردند.
وی با اشاره به اینکه این مردم شایسته خدمت بیشتر هستند، یادآور شد: استان کردستان با وجود تلاش دولت های تدبیر و امید و دولت های قبل با عدم توسعه یافتگی روبرو است و توسعه آن تنها با اعتبارات جهشی امکان پذیر است.
استاندار کردستان اضافه کرد: توسعه نیافتگی کردستان و کمبودهای زیرساختی و سرمایه گذاری در آن موجب نگرانی است و ضروری است که این کاستی ها رفع شود.
وی گفت: مردم این استان در زمینه تخصیص آب برای اراضی خود و همچنین شرایط راه ها گله مند هستند که امیدواریم با تدبیر دولت این مشکلات رفع شود بطوریکه ثمره آن برای مردم ملموس باشد.
مرادنیا با بیان اینکه روحانیت اهل سنت کردستان مشروعیت و مقبولیت دارند و همواره پرچم نظام جمهوری اسلامی را با خود داشته اند، افزود: روحانیتی که در مقابل تکفیری ها، وهابیت و گروه های منحرف ایستاده باید وضعیت معیشتی مناسب تری داشته باشد.
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: امنیت در کردستان به راحتی به دست نیامده است و باید در حفظ آن همه تلاش کنیم.
محسن بیگلری افزود: با توجه به رابطه مستقیم اقتصاد و امنیت، رشد اقتصادی و کاهش بیکاری موجب ارتقای بیشتر امنیت جامعه می شود.
وی اظهار داشت: کمک به سرمایه گذاری در استان و توجه به معابر مرزی و بازارچه ها در توسعه و رشد اقتصادی استان تاثیرگذار است که امیدواریم با حمایت دولت شاهد توسعه استان باشیم.
بیگلری خواستار بازگشایی بازارچه سیف سقز شد و از وزیر اطلاعات هم خواست با توجه به مطرح شدن بحث لایحه منطقه آزاد بانه و مریوان در مجلس شورای اسلاکی، به تصویب این طرح کمک کند.
در ادامه این نشست که با حضور حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از خدمات مدیرکل سابق اطلاعات کردستان تقدیر و مدیرکل جدید نیز معرفی شد.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.