رشید قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و برای ارائه خدمات مشاوره ای و راهنمایی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته این پایگاه ها با حضور مشاوران مجرب ایجاد شد.
وی با بیان اینکه در مرکز استان سه پایگاه و سایر شهرستان ها هر کدام یک پایگاه راه اندازی شده است، افزود: داوطلبان در سنندج می توانند برای انتخاب رشته به مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانش آموزان اداره کل آموزش و پرورش، دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی و کانون شهید مطهری مراجعه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هدف از راه اندازی پایگاه های انتخاب رشته را جلوگیری از فریب داوطلبان توسط افراد سودجو و بی تجربه اعلام کرد و یادآور شد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از 15 تا 20 مرداد فرصت دارند با مراجعه به این پایگاه ها انتخاب رشته خود را انجام دهند.
وی تاکید کرد: در این مراکز بهترین و با تجربه ترین مشاوران حضور دارند که ضمن شناخت و تسلط کامل بر اصول، روش ها و قوانین اتنخاب رشته با بهره گیری از نرم افزارهای ویژه و مورد تایید سازمان سنجش همرا با تغییرات لحظه به لحظه سایت سنجش، داوطلبان را راهنمایی می کنند.
قربانی در ادامه با بیان اینکه در کنکور سراسری 97 تعداد 26 هزار و 316 داوطلب در پنج گروه آزمایشی با هم رقابت کردند، گفت: از این تعداد شرکت کننده، یک هزار و 794 داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی، 16 هزار و 194 داوطلب در گروه علوم تجربی و چهار هزار و 206 داوطلب نیز گروه علم انسانی بودند.
وی اضافه کرد: همچنین از این تعداد داوطلب کنکور سراری سال 97، یک هزار و 265 نفر در گروه آزمایشی هنر و 2 هزار و 857 نفر نیز در گروه آزمایشی زبان های خارجه شرکت داشتند.
اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال 97 صبح روز سه شنبه 9 مرداد ماه اعلام شد و نیما جواهری دانش آموز کامیارانی نیزبا درخشش توانست با کسب رتبه هشتم رشته علوم انسانی در جمع 10 نفر برتر گروه آزمایشی علوم انسانی قرار گیرد.
در کنکور سال 96 نیز فرید و فرشید صابری برادران دوقلوی کامیارانی در گروه های آزمایشی علوم انسانی و علوم تجربی به ترتیب موفق به کسب رتبه 6 و 495 کشوری شدند.
آزمون کنکور سراسری 97 در روزهای هفتم و هشتم تیرماه بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.