مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه ۲۷۰ واحد صنعتی کردستان فاقد گاز طبیعی هستند، گفت: بسترسازی مناسبی برای تامین گازطبیعی صنایع صورت گرفته است.

 احمد فعله گری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، گسترش شبکه‌های گاز در سطح استان را بعنوان یکی از مهمترین اهداف استراتژیک شرکت نام برد و اظهار داشت: با گسترش شبکه‌های گازرسانی در سطح استان بسترسازی مناسبی برای تامین سوخت مطمئن ، پایدار، مستمر و مداوم صنایع فراهم شده و امکان استفاده از شبکه‌های گازرسانی در هر نقطه ای از استان امکان پذیر شده است.   وی افزود: در سطح استان کردستان تعداد 425 واحد صنعتی فاقد گاز شناسایی شده که براساس مصوبه شورای اقتصاد شرایط گازرسانی برای آنان مهیا است که از این تعداد 155 واحد در سال 96 از نعمت گاز بهره‌مند شده اند و با گازدار شدن این تعداد صنعت در مصرف 23 میلیون و 800 هزار لیتر سوخت‌های مایع صرفه جویی شده است.  
  فعله گری بیان داشت: در حال حاضر تعداد 270 واحد صنعتی فاقد گاز طبیعی باقیمانده است که برنامه ریزی برای گازدار شدن 154 واحد صورت گرفته که تا پایان سال تعداد صنایع بهره مند از طرح مصوبه شورای اقتصاد به 309 مورد افزایش می یابد.
  مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد صرفه جویی حاصله عنوان کرد: با اتمام طرح های گازرسانی به صنایع استان طبق مصوبه شورای اقتصاد سالانه در مصرف 43 میلیون لیتر سوخت‌های مایع صرفه‌جویی می‌شود که برای حفاظت محیط زیست مفید است.
  فعله‌گری به تعداد کل صنایع بهره‌مند از گاز طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: در استان کردستان تعداد 12 شهرک صنعتی و 2034 صنعت عمده و جزء از نعمت گاز طبیعی برخوردار که 600 واحد آن مرغداری است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.