شهناز حسن زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت (چهارماه) 219 بازرسی از شهربازی های استان صورت گرفت که تمام تجهیزات مطابق با استاندارد تشخیص داده شدند.
وی افزود: به منظور استاندارد سازی این تجهیزات، شرکت های بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران، بازرسی لازم را انجام داده که در صورت عدم انطباق با استانداردهای مربوطه، پس از اصلاح و استاندارد سازی، مجددا بازرسی صورت گرفته و در صورت تایید، گواهینامه ایمنی سالانه صادر می‌ شود.
حسن زاده با بیان اینکه اعتبار گواهینامه صادر شده یکساله است، یادآور شد: علاوه بر آن هر سه ماه یکبار نیز باید بازرسی ادواری انجام شود و در صورت عدم انجام این بازرسی، گواهی ایمنی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.
رئیس نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد کردستان تاکید کرد: در صورت عدم دریافت گواهینامه استاندارد معتبر و یا غیر قابل استفاده بودن تجهیز بازی، لازم است مالکان نسبت به خارج کردن تجهیزات فاقد مجوز از دسترس کاربران، اقدام کنند.
وی تمامی تجهیزات فعال شهربازی ها را نیازمند مجوز استاندارد معتبر دانست و گفت: بهره برداری از تجهیزات بدون مجوز، غیر قانونی است و با صاحبان چنین شهربازی هایی برخورد می شود.
حسن زاده اضافه کرد: تجهیزات تفریحی مشمول مقررات استاندارد اجباری در تمام شهربازی های روباز و سرپوشیده، زمین‌های بازی، مهدهای کودک و پیش‌ دبستانی‌ها باید دارای مجوز استاندارد معتبر باشند.
رئیس نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد کردستان از اختصاص بودجه ای از طرف سازمان ملی استاندارد در سال 96 برای بازرسی تجهیزات تفریحی زمین های بازی تحت نظارت شهرداری ها و مهدهای کودک در کردستان خبر داد و افزود: پس از هماهنگی با شهرداری‌ها و اداره کل بهزیستی، لیست تجهیزات بازی سطح استان در اختیار شرکت بازرسی قرار داده شد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 347 تجهیز در 102 زمین بازی بازرسی شد، اظهار داشت: از این تعداد، 40 درصد تجهیزات قابل اصلاح و استاندارد سازی تشخیص داده شد ضمن اینکه اعلام شد که 60 درصد مابقی باید جمع‌آوری شود.
حسن زاده یادآور شد: تعداد 453 تجهیزات در بیش از 100 مهد کودک استان نیز به صورت کامل بازرسی شد که از این تعداد، 70 درصد خارج از دامنه استاندارد اجباری بودند و 30 درصد تجهیزات هم بدون استاندارد بوده ولی قابلیت اصلاح داشت.
وی تاکید کرد: بهره برداران باید در کنار تجهیزات تفریحی، تصویری از مجوز یا گواهینامه استاندارد صادر شده برای آن تجهیز به صورت بزرگ و خوانا نصب کنند تا کاربران از ایمن بودن آن وسایل مطمئن باشند.
حسن زاده گفت: نیاز است در ورودی های شهربازی، بنر یا استند قابل رویت نصب شود، به گونه ای که شماره تلفن مدیر کنترل کیفیت یا ناظر فنی برای در میان گذاشتن مشکلات مشاهده شده توسط مردم در آن قرار داده شود و شماره تلفن 1517 برای طرح شکایت مردم با اداره کل استاندارد در اختیار کاربران قرار گیرد.
16 دفتر ارتباط با استاندارد در ارگان ها و دانشگاه های مختلف کردستان فعال است و 307 واحد تولیدی تحت پوشش اداره کل استاندارد کردستان است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.