سرپرست اداره امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: این فیلم سینمایی نخستین فیلم بلند این فیلمساز است که در چهارمین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ریف در منطقه اینا از مناطق گردشگری در نزدیکی شهر اسلو روی پرده می‌ رود.
رشید محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: این جشنواره با نمایش ٣٦ فیلم کوتاه و بلند از کشورهای ایران، آمریکا، برزیل، فرانسه، ایتالیا، کره‌ جنوبی، امارات متحده عربی، یونان، لهستان، صربستان، انگلیس، کانادا، اسلواکی، چین، اسپانیا، نروژ، هلند، تایوان و آلمان و همچنین برپایی چند ورک‌ شاپ سینمایی در روزهای 17 تا 21 مرداد (٨ تا ١٢ آگوست ٢٠١٨) برگزار می‌ شود.
وی اظهار داشت: فیلم سینمایی گل نساء پیشتر در آخرین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی فیلم‌های بلند سینمایی در بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زنگبار در کشور تانزانیا در قاره آفریقا نیز روی پرده رفته بود.
محمودی یادآور شد: فیلمنامه این فیلم توسط ویدا صالحی نوشته شده و سعید داخ، علی محمد راد منش، یگانه رجبی، ساقی زینتی، مسعود محمدی و ویدا عمویی در آن نقش آفرینی می کنند.
فیلم ٩٤ دقیقه‌ای گل نسا در نخستین حضور بین‌المللی خود در پنجاه و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم هوستن آمریکا روی پرده رفت و نامزد چهار جایزه رِمی از جمله بهترین فیلمساز مستقل، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمبرداری این جشنواره معتبر سینمای جهان شد.
این فیلم توانست جایزه طلایی بهترین فیلمساز مستقل این جشنواره برای ستار چمنی گل کارگردان و همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد برای علی ‌محمد رادمنش را تصاحب کند.
در خلاصه داستان گل نسا آمده است: گل ممد و گل نسا زوج جوان افغان پس از مهاجرت غیرقانونی به ایران در یکی از کوره‌های آجرپزی مشغول بکار می‌شوند و بواسطه اتفاقی که برای آنها می‌افتد، زندگی‌ شان دستخوش تغییراتی می‌ شود.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.