به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: گرانی و بالا بودن قیمت برخی کالاها و خدمات مردم را دچار مشکل کرده و دولتمردان باید برای برطرف کردن این مشکلات تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی خواستار عملی شدن وعده های مسئولان در بحث بر طرف کردن مشکلات اقتصادی کشور شد و افزود: همه باید با همدلی و تعامل برای رفع این مشکلات و ایجاد شرایط مناسب برای مردم تلاش کنیم.
خطیب جمعه سنندج در ادامه بر صرفه جویی در مصرف انرژی از جمله آب و برق از سوی همه مردم تاکید کرد و یادآور شد: خداوند در قرآن اسراف را نکوهش کرده بنابراین مردم باید با مصرف بهینه و درست، دولت را در مدیریت انرژی یاری کنند.
ماموستا حسینی به فرا رسیدن هفته آموزش فنی و حرفه ای نیز اشاره کرد و گفت: کشورمان بیش از گذشته به صنعت و نیروی انسانی ماهر نیازمند است چرا که توسعه کشور مستلزم داشتن مهارت و صنعت قدرتمند است.
وی خواستار تشویق جوانان به یادگیری مهارت و حرفه آموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای شد و تاکید کرد: جوانان می توانند با کسب مهارت و حرفه از بیکاری نجات یافته و برای خود شغل ایجاد کنند.
امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از خطبه ها به عوامل گمراهی انسان از دیدگاه قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود داشتن علمای بزرگ و مساجد فراوان، متاسفانه در جامعه طبق دستور قرآن و پیامبر (ص) رفتار نمی شود.
ماموستا حسینی ظلم، کفر، اسراف و فسق و فجور را چهار عامل گمراهی انسان دانست و اضافه کرد: باید براساس دستور خداوند و توصیه های پیامبر اکرم (ص) رفتار کنیم تا سربلند دنیا و آخرت باشیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان نیز در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج بر ضرورت مهارت آموزی جوانان تاکید کرد و گفت: بسیاری از جوانان تحصیلکرده از داشتن مهارت و حرفه محروم هستند و همین عامل، باعث بالا رفتن آمار بیکاری در استان است.
سیدجمیل احمدی افزود: با توجه به شرایط کشور و نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، نیاز است تولید کنندگان توانایی و مهارت کافی داشته باشند تا کالای با کیفیت در کشور تولید شود.
وی با بیان اینکه دولت و سازمان آموزش فنی و حرفه ای توجه ویژه ای به حرفه آموزی دارند، یادآور شد: این سازمان از امکانات مناسب و مربیان توانمندی برخوردار است و از خانواده ها می خواهد جوانان خود را به فراگیری و مهارت آموزی در مراکز فنی و حرفه ای تشویق و ترغیب کنند.
۳۱ تیر تا ۶ مرداد هفته کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.