به گزارش ایرنا، تالار مرکزی سنندج در سال 1338 با عنوان تالار فرهنگ به بهره برداری رسید که در سال 1382 با هدف توسعه این امکان فرهنگی تخریب شد و اینک بعد از گذشت 15 سال تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به کردستان گفته بود برای تکمیل پروژه نیمه تمام تالار فرهنگی - هنری سنندج 250 میلیارد ریال اعتبار اختصاص می یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز با اشاره به واگذاری و تکمیل پروژه تالار مرکزی سنندج به پیمانکار گفت: شرکت پیمانکار موظف است به شرط تامین اعتبار این پروژه را 15 ماهه تکمیل کند.
جلال قلعه شاخانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استعلام و فراخوان واگذاری پروژه تالار مرکزی سنندج به پیمانکار همزمان 14 تیر ماه امسال در سامانه تدارکات دولت اطلاع رسانی شد.
وی با بیان اینکه مقدمات تنظیم قراداد با این شرکت در حال انجام است، افزود: تکمیل پروژه در فاصله زمانی 15 ماهه به شرط تامین اعتبار از مفاد اصلی این قرارداد است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی حال حاضر پروژه تالار مرکزی سنندج 30 درصد است، تاکید کرد: اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل این پروژه 310 میلیارد ریال برآورد شده است.
قرار بود ساخت این تالار در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع و با استفاده از اعتبارات استانی در مدت 2 سال ساخته و به بهره برداری برسد ولی با توجه به اینکه اعتبارات استانی جوابگوی هزینه های ساخت این تالار نبود در فهرست طرح های ملی قرار گرفت و زمین آن پس از چند مورد اصلاحیه از 2 هزار و 500 متر مربع اولیه به 14 هزار و 500 متر مربع افزایش پیدا کرد.
این ساختمان به پنج بلوک و هفت بخش تقسیم شده و دارای 2 سالن مجزا تئاتر و موسیقی به ترتیب با گنجایش یک هزار و 50 و 220 نفر است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.