عیسی منصوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نظارت در سه بخش فراهم شدن دسترسی متقاضیان به تسهیلات، راستی آزمایی هزینه تسهیلات و اثر بخشی سرمایه های پرداختی انجام می شود.
وی افزود: این نظارت سیستمی توسط سامانه کارا انجام می شود که فعالیت های این سیستم از اواخر هفته جاری آغاز و در آن تمام استان ها، دستگاه ها و بانک های متولی بر حسب عملکرد خود رتبه بندی می شوند.
منصوری تاکید کرد: این نظارت ها بیشتر بر اساس این انجام می شود تا تسهیلات پرداختی در مسیر درست خود یعنی ایجاد اشتغال هزینه می شود تا بتوانیم به اهداف این طرح برسیم.

** 34 هزار و 400 میلیارد ریال قرارداد تسهیلات اشتغال روستایی منعقد شد
معاون وزیر کار گفت: تاکنون 34 هزار و 400 میلیارد ریال قرارداد تسهیلات اشتغال روستایی منعقد شد که 32 هزار میلیارد ریال این میزان در سامانه کارا ثبت شده و 2 هزار و 400 میلیارد ریال دیگر نیز در یکی از استان ها در حال ثبت شدن است.
وی یادآور شد: براساس نظام گزارش گیری سامانه کارا تا تاریخ 27 تیرماه سال جاری 60 هزار میلیارد ریال منابع تخصیص یافته که کمیته های فنی بیش از 11 هزار میلیارد ریال آن را به بانک ها معرفی کرده اند.
منصوری خواستار تعامل بیشتر همکاری بانک ها با متقاضیان شد و افزود: سه بانک و یک صندوق موسسات عامل برای تسهیلات اشتغال روستایی هستند و بانک ها می توانند در راستای تامین وثایق تسهیلات طرح ها را به صندوق ضمانت تعاون معرفی کنند.
وی اضافه کرد: صندوق ضمانت تعاون تا پنج میلیارد ریال تسهیلات را با سفته بانکی ضمانت می کند و انتظار می رود طرح های تا 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای این صندوق در استان کردستان معرفی شوند تا روستاییان از مزایای آن بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، تاکنون یک هزار و 300 میلیارد ریال از 2 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار مصوب کردستان به بانک ها تخصیص یافته است.
از این میزان طبق موارد ثبت شده در سامانه کارا 616 میلیارد ریال شامل 47 درصد کل یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته، جذب شده است.
این میزان تسهیلات به 769 طرح پرداخت شده و طرح ها یک هزار و 609 مورد تعهد اشتغال دارند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.