غلامرضا پاک سرشت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان شامل 2 هزار و 106 میلیارد ریال از منابع داخلی و 224 میلیارد ریال نیز از محل سایر منابع با عاملیت صندوق استان است.
وی افزود: این میزان تسهیلات به 9 بخش دامداران، مرغداران، زنبورداران، شیلات و آبزیان، تعاون روستایی، تعاونی تولید روستایی، مرتعداران، صنایع تبیدلی و خرید مکانیزاسیون اختصاص یافته است.
پاک سرشت یادآور شد: این تسهیلات سوی تشکل های بخش کشاورزی از جمله تامین نهاده های دامی و تولید خوراک دام، تامین نهادهای طیور، تامین شکر، تامین نهاده های مورد نیاز پرورش دام (خوراک و بچه ماهی و لوازم صیادی)، کلونی و موم، هزینه شده است.
وی اضافه کرد: تامین انواع کودهای شیمایی و سموم کشاورزی و توزیع در مراکز عرضه، تامین انواع کودهای شیمیایی و سموم، بهره برداری از منابع ظبیعی و تامین نهاده های دامی، خرید مواد اولیه و فرآوری و بسته بندی محصول و تامین لوازم و ادوات کشاورزی از دیگر موارد هزینه شده تسهیلات است.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان گفت: فلسفه وجودی صندوق استان حمایت از تشکیل سرمایه و تقویت حجم و کیفیت سرمایه گذاری تولید کنندگان فعال بخش بود که بتواند در کانال درست و در جهت افزایش کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی بکار گرفته شود.
پاک سرشت اظهار داشت: زمینه و محدوده فعالیت صندوق، اعطای تسهیلات ارزان قیمت و هدفمند، تضمین تولید کنندگان برای اخذ تسهیلات از بانک ها، دریافت کمک های مالی و اعتباری و حمایت از تولید کنندگان و فعالان در مواقع بحرانی و نیز حمایت از صادرات کشاورزی و بهره گیری از سایر ظرفیت های قانونی در راه ارائه خدمات است.
وی افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان در مدت 11 سال فعالیت مستمر خود 203 تشکل را با 113 هزار بهره بردار زیر پوشش خدمات خود برده و اکنون 487 میلیارد و 117 میلیون ریال سرمایه دارد.
به گزارش ایرنا، صندوق توسعه بخش کشاورزی استان کردستان در سال 1385 با هشت میلیارد ریال اعتبار و 16 تشکل، تشکیل شد و در 11 سال فعالیت میزان سرمایه آن 59 برابر شده است.
بر اساس سرشماری سال 1395 استان کردستان دارای یک میلیون و 602 هزار نفر جمعیت است که 70 درصد آن در مناطق شهری و 30 درصد آن نیز در مناطق روستایی ساکن هستند.
همچنین این استان دارای یک میلیون و 217 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که 120 هزار هکتار آن آبی و بقیه نیز دیم است که سالانه در این اراضی بیش از 2 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.