صالح زندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت 26 مورد عملیات امداد برای نجات شهروندان از داخل آسانسور در زمان قطعی برق توسط نیروهای این سازمان در مناطق شهری انجام شده است.
وی افزود: این آمار در حالی است که در سه ماه نخست امسال تنها 15 عملیات امداد و نجات در زمینه گیر کردن افراد در آسانسور توسط آتش نشانان انجام شده بود.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تاکید کرد: در زمان قطعی برق هوای داخل کابین آسانسور برای تنفس تا رسیدن نیروهای امداد کفایت می کند و احتمال سقوط نیز بسیار کم است.
زندی یادآور شد: با توجه به اطلاع رسانی، زمان قطعی برق از سوی شرکت توزیع، توصیه می شود مدیران آپارتمان ها در ساعات نزدیک به خاموشی، آسانسور را از مدار خارج کنند.
وی از شهروندان نیز خواست در مواقع گیر افتادن در آسانسور خونسردی خود را حفظ کرده و با سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، هشت ایستگاه آتش نشانی فعال و مجهز در سنندج وجود دارد که سه ایستگاه در نواحی منفصل و پنج ایستگاه در مناطق مرکزی قرار دارد.
ایستگاه های آتش نشانی این شهرستان با 153 نفر نیرو، خدمات مختلفی را به شهروندان ارائه می دهد که 130 نفر از این نیروها، عملیاتی هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.