به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین خاکسپاری این امداگر شهید با حضور جمعی از مسئولان و امدادگران جمعیت هلال احمر، روحانیون و معتمدین محلی و اهالی این روستای برگزار شد.
شامگاه جمعه در تیراندازی افراد ناشناس به سمت آمبولانس جمعیت هلال احمر در سه راهی بیاره (خروجی کامیاران به سمت سنندج) این امدادگر به درجه رفیع شهادت نایل آمد، عامل تیراندازی از محل متواری و هنوز شناسایی نشده است.
علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر نیز در پیامی خطاب به خانواده امدادگر هلال احمر، شهادت کوهسار فاتحی نجاتگر فداکار جمعیت هلال احمر را تسلیت گفت.
جمعی از شرکت کنندگان در آیین خاکسپاری این امدادگر شهید نوشته هایی در دست داشتند که در آن با اشاره به اصل مصونیت نیروهای امدادی طبق کنواسیون بین المللی ژنو خواستار پیگیری و رسیدگی فوری مسئولان به این موضوع شدند.
فاتحی سابقه 15 سال خدمت در جمعیت هلال احمر شهرستان کامیاران را داشت و از مربیان آموزشی و نجاتگران این جمعیت بود.
ایده اولیه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال ‌احمر در سال ۱۸۶۲ مطرح شد و اولین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ICRC در۲۳ اکتبر ۱۸۶۳ با نمایندگان ۱۶ کشور با شعار نیکوکاری در زمان جنگ در ژنو سوسیس تاسیس شد.
اساس اقدامات کمیته از اولین روزهای تاسیس بر پایه اصول انسانیت، بی‌طرفی و بی‌غرضی استوار است و طبق کنوانسیون چهارجانبه ژنو کمیته موظف است تا به نیازمندان در شرایط جنگی، خدمات بشردوستانه بدون تبعیض و بی‌طرفانه ارائه کند.
طبق این منشور جهانی افراد نظامی و غیرنظامی شرکت‌کننده در عملیات حفظ صلح،به دلیل رعایت اصل بی‌طرفی است که از مصونیت‌ها و مزایای مواد ۱۰۴ و ۱۰۵ منشوربرخوردار هستند. تا جایی که هیچ‌یک از کشورهای متخاصم حق حمله به نیروهای حافظین صلح را ندارند.
بر طبق پیمان ژنو، افرادی که از مجروحان و بیماران مراقبت می‌کنند و ممکن است متعلق به گروه پزشکی ارتش‌ یا جمعیت ملی صلیب سرخ و هلال‌ احمر باشند، در میدان جنگ تحت حفاظت هستند.
چنین نیروهایی باید مورد احترام کشورهای درگیر جنگ بوده و از امنیت کامل برخوردار باشند؛ هیچ کشوری حق ندارد به آمبولانس‌ها و بیمارستان‌های صلیب سرخ و هلال ‌احمر حمله کند یا هدف بگیرد.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.