محی الدین کابله سوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 13 هیات والیبال در شهرستان های این استان فعال است، اظهار داشت: به خاطر نبود سالن اختصاصی، تیم ها برای تمرین دچار مشکل هستند.
وی خواستار کمک فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان برای احداث سالن های اختصاصی به هیات های والیبال شهرستانی شد و افزود: با وجود این مشکلات زیر ساختی نسبت به استان های همجوار موفقیت های بهتری در مسابقات کشوری بدست آورده ایم.
دبیر هیات والیبال کردستان تنها منبع درآمدی هیات ها را دریافت شهریه از بازیکنان و اعضای خود اعلام کرد و یادآور شد: سال گذشته توانستیم شرکت راه یاب ملل را تشویق به حمایت مالی از یک تیم والیبال رده سنی بزرگسال کنیم.
کابله سوری اضافه کرد: پارسال تیم والیبال بزرگسالان کردستان با حمایت مالی این شرکت و با عنوان راه یاب ملل مریوان در مسابقات لیگ دسته یک شرکت کرد و تحرک خوبی در والیبال استان ایجاد کرد ضمن اینکه قرار است همین باشگاه، یک تیم والیبال بانوان را نیز تشکیل دهد.
وی از عدم پوشش مسابقات سال گذشته لیگ دسته یک بزرگسالان کشور توسط شبکه استانی در مسابقاتی که راه یاب ملل میزبان بود، انتقاد کرد و گفت: امیدواریم امسال با پخش زنده و کامل مسابقات، هیات والیبال را در توسعه این ورزش کمک کند.
دبیر هیات والیبال کردستان به راه اندازی لیگ رده نونهالان در استان اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار و به صورت ابتکاری مسابقات را راه اندازی کردیم که به صورت هفتگی در یکی از شهرها برگزار می شود.
وی تاکید کرد: این مسابقات با شرکت تیم های منتخب و باشگاهی به صورت رفت و برگشت هر هفته روزهای پنجشنبه در یکی از شهرستان های استان برگزار خواهد شد.
دبیر هیات والیبال کردستان با بیان اینکه داوران و ناظران فنی این لیگ بومی هستند، افزود: مرحله رفت این رقابت ها پایان یافته و به زودی مرحله برگشت آغاز می شود.
دبیر هیات والیبال کردستان به اقدامات این هیات در سال 96 اشاره کرد و گفت: استعدادیابی در مدارس و انتخاب 450 دانش آموز مستعد، برگزاری کلاس های مربیگری درجه سه مردان و بانوان و میزبانی مسابقات سوپر لیگ نوجوانان کشور از جمله اقدامات هیات است.
کابله سوری از فعالیت 10 کانون، یک آکادمی و یک خانه والیبال در سنندج خبر داد و یادآور شد: در شهرستان های مریوان، سروآباد، بانه و قروه نیز هر کدام یک کانون والیبال فعال است.
بیش از 4 هزار ورزشکار کردستانی سازمان یافته و بیمه شده در رشته والیبال مشغول به فعالیت هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.