به گزارش خبرنگار ایرنا، در حال حاضر سه شرکت هوایی ایران ایر، قشم ایر و آسمان ایر در مسیر تهران - سنندج - تهران خط پروازی دایر کرده اند و روزانه 2 پرواز بطور متوسط در فرودگاه سنندج انجام می شود اما فروش بلیط این پروازها به صورت انحصاری در اختیار 2 شرکت مهراب گشت سبز و تک ستاره پاسداران که غیر بومی و غیر مستقر در استان هستند، قرار دارد.
در فرودگاه سنندج که اکنون فقط نام بین المللی را یدک می کشد و خبری از پروزهای خارجی و حتی به دیگر استان ها هم در آن نیست، روزهای پنجشنبه و سه شنبه یک پرواز و دیگر ایام هفته روزانه 2 پرواز در مسیر تهران - سنندج - تهران انجام می شود.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کردستان در رابطه با نحوه فروش بلیط در این مسیر گفت: در حالیکه پرواز تهران - تبریز از حداقل یک میلیون و 900 هزار ریال است اما پرواز تهران - سنندج بیشتر مواقع 2 میلیون و 400 هزار ریال فروخته می شود که تا چهار میلیون و 400 هزار ریال هم افزایش داشته است.
هوشنگ جواهری می گوید: آیا وضعیت پروازها به استان مرزی کردستان که ظرفیت گردشگری خوبی دارد و می تواند گردشگران داخلی و خارجی زیادی را بسوی خود جلب کند، باید اینگونه باشد.
عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کردستان و مسئول دفتر خدمات مسافرتی آوای سفر سبز کردستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: پروازهای فرودگاه سنندج کافی نیست و مسئولان حتی وعده اضافه شدن 20 پرواز هفتگی رفت و برگشت دیگر را در فصل تابستان دادند اما تاکنون عملی نشد.
فروغ خسروی اضافه کرد: امتیاز فروش بلیت پرواز سنندج - تهران به صورت چارتری و انحصاری به 2 شرکت غیر بومی و خارج از استان سپرده شده و همین امر باعث شده در برخی مواقع قیمت تا چهار میلیون و 400 هزار ریال نیز افزایش پیدا کند.
مدیر دفتر خدمات مسافرتی سورن هم به خبرنگار ایرنا گفت: قیمت پایه پروازهای سنندج - تهران یک میلیون و 480 هزار ریال تعیین شده اما هیچ وقت پیش نیامده به این قیمت بلیتی فروخته شود.
پرستو صمدنژاد اضافه کرد: کمترین قیمت بلیت که فروخته ایم یک میلیون و 800 هزار ریال بود اما بیشتر مواقع قیمت بلیت 2 میلیون و 400 هزار ریال تا چهار میلیون و 400 هزار ریال متغییر است.
وی با اشاره به اینکه قیمت بلیت مسیر توریستی تهران - کیش از حداقل یک میلیون و 500 هزار ریال شروع می شود، اظهار داشت: خود مسافران تهرانی که به سنندج سفر می کنند می پرسند چرا بلیت این مسیر اینقدر گران است.
انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کردستان در این زمینه نامه ای به نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نوشته است.
در این نامه که به امضای بیش از 15 دفتر خدمات مسافرتی رسیده، آمده است: سال هاست مشکلات پروازهای فرودگاه سنندج لاینحل باقی مانده، قول ها و تفاهم نامه های هیچ شرکت پروازی (ایرلاینی) به نتیجه مطلوب نرسیده حتی ایرلاین هایی که به سنندج خط پروازی دایر کرده اند به اجبار سازمان هواپیمایی کشوری بوده است.
زمانی که پروازهای داخلی برنامه ای که طبق بخشنامه شرکت هوایی قشم ایر غیر قابل چارتر اعلام می شود به چه دلیلی نمایندگان از موضوع مهم واگذاری امتیاز فروش بلیت این پروازها به 2 شرکت غیربومی مهراب گشت سبز و تک ستاره پاسداران به سادگی گذشته اند.
به گزارش ایرنا، با اینکه مدیر فرودگاه های استان کردستان اردیبهشت امسال قول افزایش پروازهای فرودگاه سنندج به 22 پرواز در هفته را داده بود اما این وعده هنوز عملی نشده و تعداد پروازهای تهران - سنندج - تهران هنوز همان 11 پرواز است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.