استاندار کردستان از کاهش ۱.۵ درصدی بیکاری در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا در شصت و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: خام‌‌‌فروشی یکی از چالش‌‌های امروز استان است که امروز با آغاز عملیات اجرایی سه طرح صنعتی بزرگ این معضل محدود می‌‌شود.

وی ادامه داد: کردستان یک درصد از سهم اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که تنها ۰/۵۱ سهم مالیات دارد.

استاندار کردستان وضعیت واحدهای مرغداری استان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: کردستان در غرب و شمال کشور رتبه اول تولید مرغ را با ۸۵ هزار تن دارد که ۳۰ درصد آن مصرف استان و مابقی به سایر نقاط ارسال می‌‌شود.

مرادنیا خواستار ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود کم بانک‌‌‌ها به واحدهای تولیدی شد و تصریح کرد: به منظور حمایت از واحدهای تولیدی مشکل دار بانک ها می توانند نسبت به این مقدار وجه مبادرت ورزند.

به گفته وی، دو بند از طرح توسعه سرمایه‌‌‌گذاری در غرب و شرق کشور به کردستان اختصاص دارد که می‌طلبد ۱۵ درصد بیشتر از سهم تعیین شده شرکت‌‌های دولتی در شهرهای مرزی استان سرمایه‌‌گذاری شود.

استاندار کردستان افزود: برحسب آمارهای سازمان برنامه و بودجه کردستان با کاهش ۱.۵ درصدی بیکاری در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ برخوردار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.