نماینده مردم بانه و سقز در مجلس با بیان اینکه وضعیت اشتغال در کردستان نگران‌کننده است، گفت: نگاه ویژه به کردستان تنها راه برون‌رفت از مشکلات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن بیگلری روز پنجشنبه در شصت و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: وضعیت اشتغال کردستان نگران کننده است، و در مرکز توجه واقع شدن می‌تواند در کاهش این معضل کارساز باشد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد واحدهای تولیدی کردستان تعطیل هستند، اظهار داشت: با بروز و ظهور چالش‌هایی همچون سرمایه در گردش وقوع چنین وضعیتی در استان دور از انتظار نیست و چنانچه تمهیدی اتخاذ نشود ره به جایی نخواهیم برد.

بیگلری بر لزوم نگاه ویژه به استان تاکید و خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی و سرانه استان در شرایط اسفناکی به سر می‌برد که می‌طلبد با وجود پتانسیل‌های فزاینده نسب به برخی رویه ها تجدید نظر شود.

نماینده مردم بانه و سقز در مجلس با برشمردن ظرفیت‌های استان گفت: افزون بر مناطق ویژه اقتصادی بیجار، بانه و سقز که می‌تواند زمینه رونق را در مناطق مذکور فراهم کند، دیگر مناطق استان نیز قابلیت چنین شکوفایی را دارند، بر همین اساس بایستی تمام ابعاد توسعه را لحاظ کرد.

بیگلری یاد آور شد: اهمیت قائل شدن به بازگشایی بازارچه سیف سقز به عنوان مطالبه اصلی مردم و نیز عراق را در قالب فرصت نگریستن می‌تواند شرایط اقتصادی استان را بهبود بخشد.

وی به حل مشکلات بانک‌ها در مرکز تاکید کرد و گفت: شکل‌گیری اشتغال پایدار با مشکلات فعلی بانک‌ها امکان‌پذیر نیست، از این رهگذر می‌طلبد همراهی و پیوندی بین بانک‌ها با دستگاه‌های اجرایی برقرار شود.

بیگلری در پایان خواستار شکل‌گیری مشوق‌های مالی و کاهش بهره بانکی و نگریشتن ژرف به کردستان توسط دولت‌مردان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.