رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه عمده واحدهای تولید استان خرد است، گفت: تنها ۶ درصد از واحد های تولیدی استان بالای ۵۰ نفر اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دره وزمی در شصت و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کردستان برگزار شد، افزود: استان کردستان با ۱.۸ درصد مساحت کشور ۲ درصد جمعیت کشور را داراست.

وی با بیان اینکه از مجموع ۸۴۰ واحد تولیدی در کردستان بخشی فعال و بخشی نیز راکد و غیر فعال است، گفت: ۳۷۰ واحد معدنی هم دارای پروانه بهره‌برداری و ۶۶ هزار واحد صنفی نیز در استان فعالیت است.

دره وزمی اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد واحدهای تولیدی غیر فعال و ۸۰ درصد هم فعال و نیمه‌فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به خرد بودن اکثر واحدهای تولیدی در استان، بیان داشت: ۵۱ درصد واحدهای تولیدی کمتر از ۱۰ نفر اشتغال اسمی و ۶ درصد از واحدهای تولیدی هم بالای ۵۰ نفر جمعیت اشتغال واحد های تولیدی کردستان را به خود اختصاص داده است.

دره‌وزمی مشکل مشترک واحد های تولیدی استان را سرمایه در گردش خواند و افزود: تامین مواد اولیه، مالیات و ارزش افزوده فزاینده نیز دیگر چالش واحد های تولیدی استان به شمار می رود.

وی مبادرت به احداث طرح‌های پیشران در استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: پیاده‌سازی طرح و پروژه‌های زنجیر فولاد و کارخانه لاستیک و پتروشیمی در استان به تسهیل دریافت تسهیلات بانک‌های عامل نیازمند است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.