به گزارش ایرنا، جلال قلعه شاخانی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره مولودی خوانی هه تاو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موسیقی عرفانی کردستان می تواند در معرفی استان و جذب گردشگر موثر باشد.
وی با بیان اینکه برخی از نتایج برگزاری جشنواره هه تاو هم در این حوزه است، افزود: به سمتی می رویم که جشنواره ها فرصتی برای اجرا و تولید فرهنگی باشند و از بحث رقابتی فاصله بگیریم.
قلعه شاخانی با اشاره به اینکه باید به نقطه ای برسیم که چند آلبوم بعد از یک جشنواره موسیقی تولید و توزیع شود، تاکید کرد: جشنواره های رقابتی به دلیل تلاش برای کسب رتبه از فضای تعاملی و کیفی دور می شود.
وی یادآور شد: در دوره های بعدی جشنواره مولودی خوانی یا موسیقی عرفانی بخش های پژوهشی در کنار جشنواره ها اضافه می کنیم تا پژوهش های علمی و آکادمیک در زمینه دف و موسیقی عرفانی صورت گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: تلاش می کنیم به مرور بخش رقابتی را از جشنواره ها حذف کنیم و تنها برای بخش های نوجوانان و جوانان این بخش وجود داشته باشد.
وی اظهار داشت: نسلی پرورش یافته که فقط برای جشنواره فعالیت می کند و کارهای داورپسند ارائه می دهد ولی به آن اندازه به فکر محتوا، متن و مخاطب نیست.
دبیر جشنواره مولودی خوانی هه تاو گفت: برگزاری جشنواره هه تاو از سری برنامه های موضوعی شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و ترویج سیره نبوی و فرهنگ رضوی است.
به گزارش ایرنا، جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان در 80 کشور و 32 استان در طول دهه کرامت در حال برگزاری است.
14 گروه داخلی و یک گروه خارجی، 16 مولودی خوان داخل کشور و چهار مولودی خوان از خارج از کشور در این جشنواره حضور دارند.
چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو از سلسله برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از 26 تا 28 تیرماه برگزار می شود.
این جشنواره در 2 بخش اجرا برای عموم و رقابتی است که بخش اجرای عمومی آن در ساعات روز و در خانه کُرد شهر سنندج و بخش رقابتی نیز شب و در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.