مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: تاکنون 29 شهر استان کردستان به شبکه گاز سراسری متصل شده‌اند و از مجموع یکهزار و 500 روستای بالای 20 خانوار نیز، گاز به یکهزار و 131 روستا رسیده است.

 احمد فعله گری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، توجه به روستاهای مرزی را یکی از اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان بیان کرد و گفت: در مسیر افزایش زیر ساخت‌های رفاه، گازرسانی به روستاهای مرزی به عنوان یکی از برنامه‌های دولت با هدف محرومیت‌زدایی، تامین پایدار انرژی، اشتغال و برقراری عدالت اجتماعی به‌ طور جدی پیگیری می‌شود.
وی در زمینه اجرای پروژه های گازرسانی روستایی، افزود: استان کردستان یکی از استان های برتر کشور در زمینه گازرسانی به روستاها است که باتوجه به کوهستانی و صعب العبور بودن روستاهای استان کردستان این عملکرد بسیار مطلوب است.
  فعله گری بیان داشت: تاکنون 29 شهر استان کردستان به شبکه گاز سراسری متصل شده‌اند و از مجموع یکهزار و 500 روستای بالای 20 خانوار نیز، گاز به یکهزار و 131 روستا رسیده است و روستاهای باقیمانده بالای 20 خانوار نیز تا پایان سال 98 از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.     وی تصریح کرد : سنگی و کوهستانی بودن مسیرهای گازرسانی در این استان، شرایط را برای گازرسانی با چالش روبه‌رو کرده، با این حال تاکنون 86 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار شده است و برنامه‌ریزی برای گازرسانی به روستاهای باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد. 
فعله گری در پایان سخنانش اظهار داشت : این شرکت برای گازرسانی به بیش 100 روستای استان کردستان در سال برنامه ریزی کرده که با گازدار شدن این تعداد روستا جمعیت تحت پوشش گاز طبیعی به 96 درصد ارتقاء می یابد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.