به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و نشست با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی شهرستان کامیاران اظهار داشت: عدم همکاری بانک ها از مشکلات حوزه اشتغال است که انتظار می رود با همکاری دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات تلاش کنند.
وی افزود: مشکلات اشتغال استان کردستان میراثی بجا مانده از گذشته است که رفع آن نیازمند تلاش جدی مسئولان و نهادهای مختلف استانی و شهرستانی است.
مرادنیا تاکید کرد: در سال مالی جاری 15 هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های استان از محل تملک دارایی ها هزینه شده اما با این وجود به علت مشکلات متعدد کردستان این میزان هزینه دولت به چشم نمی آید که تنها سه هزار و 800 میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است.
وی یادآور شد: برای جلوگیری از بروز تصادفات در جاده های استان نیز تکمیل کریدور شمال به جنوب به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و با کمک معاونین وزیر راه و شهرسازی ادامه اجرای این عملیات تامین اعتبار شده و قطعات مختلف آن بزوی زیر بار ترافیک می رود.
استاندار کردستان در خصوص تردد تانکرهای حامل سوخت از داخل برخی شهرهای استان گفت: مقرر شد با همکاری وزارت راه و شهرسازی کنار گذر در برخی شهرها شامل سنندج و مریوان احداث و تصمیم بر آن شده در شهر کامیاران نیز این کار صورت گیرد.
وی از همت جمعی مدیران استان برای حل مشکلات شرکت شهرک های صنعتی خبر داد و افزود: در این راستا نیز تصمیم های خوبی گرفته شده و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان اجرایی می شود.
مرادنیا از برنامه ریزی برای رساندن شاخص دسترسی راه های آسفالته شهرستان کامیاران به شاخص استانی خبر داد و اضافه کرد: احداث جاده کامیاران به سروآباد نیز اکنون تامین اعتبار شده و به زودی اجرای آن به اتمام می رسد.
به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا استاندار کردستان روز چهارشنبه به منظور بازدید از چند طرح عمرانی و خدماتی، شرکت در جلسه شورای اداری، ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا به شهرستان کامیاران سفر کرده است.
در این سفر شهرستانی برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی همراهی می کنند تا از نزدیک در جریان اجرای برخی طرح های عمرانی قرار گرفته و با فعالان حوزه های مختلف این شهرستان هم دیدار و گفت و گو کنند.
بهرام نصرالهی زاده رئیس سازمان برنامه و بودجه، جلال قلعه شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی، شهرام ملکی مدیر کل راه و شهرسازی و محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در این سفر همراه استاندار هستند.
بازدید از سد امیرآباد رمشت و طرح آبرسانی پایاب این سد، حضور در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، شرکت در نشست شورای اشتغال ، دیدار با خانواده شهدا و فعالان سیاسی شهرستان کامیاران از جمله برنامه های استاندار کردستان در این سفر است.
این چهارمین سفر استاندار کردستان به شهرستان های تابعه است پیشتر بهمن مرادنیا به شهرستان های مریوان، بانه و بیجار سفر کرده بود.
شهرستان کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج با 102 هزار 856 نفر جمعیت، 153 روستای دارای سکنه دارد که جمعیت این روستاها 42 هزار و 409 نفر است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.