سرکوت نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در راستای ترغیب و تشویق شهروندان به فراگیری رشته های هنری و پرکردن اوقات فراغت در ایام تابستان توسط شورا و شهرداری و همکاری موسسه نژیاروان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده و مجوز لازم از فرمانداری اخذ و شروع طرح در پارک سپیدار است، افزود: طرح از 25 تیر ماه و با حضور اساتید مجرب رشته های هنری به مدت سه روز در این پارک آغاز شده است.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج با اشاره به استقبال گسترده مردم از این طرح تاکید کرد: شهروندان علاقمند به فراگیری رشته های هنری در هر رنج سنی می توانند تا 28 تیر از ساعت 17:30 تا ساعت 20:30 به پارک سپیدار مراجعه کرده و به صورت رایگان آموزش ببیند.
نجفی با بیان اینکه این برنامه فرهنگی و هنری قرار است به صورت چرخشی در پارک‌های سطح شهر اجرا شود، یادآور شد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، علاوه بر پارک های شهر در نواحی منفصل شهری نایسر، ننله و حسن آباد نیز این طرح اجرا می شود.
وی اضافه کرد: در این برنامه فرهنگی رشته‌های نقاشی، سیاه قلم، عکاسی، نقش برجسته، خوشنویسی، ویترای، سوخت نگاری چوب و منبت کاری آموزش داده می‌شود،.
نجفی با بیان اینکه در راستای تعیین پارک محل اجرا و مدت زمان طرح در هر هفته باید از فرمانداری مجوز گرفته شود، گفت: برای هفته آینده پارک شهدا در نظر گرفته شده البته هنوز قطعی نشده است.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون مترمکعب وجود دارد.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع برای هر شهروند است که این مقدار نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.