به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید ساعدپناه روز سه شنبه در کار گروه اشتغال این شهرستان اظهار داشت: با اجرای این طرح ها در حوزه فراگیر روستایی برای 800 نفر و در حوزه پایدار روستایی برای 500 نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی افزود: در نشست امروز نیز 6 طرح در حوزه فراگیر شهری با اعتبار 69 میلیارد ریال و500 میلیون ریال و اشتغالزایی 9 نفر تصویب شد و در حوزه جهاد کشاورزی نیز هشت طرح با 34 میلیارد و 90 میلیون ریال اعتبار تصویب شد.
ساعدپناه با بیان اینکه همکاری بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی رضایت بخش نیست، تاکید کرد: بانک ها با متقاضیان تسهیلات اشتغال تعامل خوبی ندارند و به نوعی متقاضیان را توجیه می کنند که تسهیلات را نگیرند.
وی با اشاره به اینکه بازگشت سرمایه در طرح های اشتغالزایی نیاز به زمان دارد، یادآور شد: یکی از مهمترین مشکلات در حوزه تسهیلات اشتغالزایی در بانه اینکه سرمایه گذار انتظار دارد بازگشت سرمایه در زمان کوتاه انجام شود.
دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بانه اضافه کرد: شرایط سرمایه گذاری در این شهرستان تغییر کرده و با تولید و اشتغالزایی رونق می گیرد ولی باید مردم را به سرمایه گذاری در این حوزه تشویق و ترغیب کرد.
ساعدپناه گفت: شهرستان بانه به لحاظ پرداخت تسهیلات اشتغالزایی رتبه آخر استان کردستان را دارد که یکی از مهمترین مشکلات نیز عدم همکاری بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان است.
به گزارش ایرنا، دستورالعمل آیین نامه پرداخت وام اشتغال روستایی با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال در مناطق محروم اجرا می شود و سهم شهرستان بانه 385 طرح است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.