محمد دره وزمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت کردستان در این سفر عملیات اجرایی کارخانه های تولید گندله آهن شرکت صبا نور، تولید آهن اسفنجی شرکت فولاد گستر الماس و تولید ورق گرم فولادی (اسلب) شرکت صنایع فولاد کردستان آغاز می شود.
وی افزود: همچنین در این سفر کلینیک صنعت و سرمایه گذاری کردستان افتتاح و پس از آن کارگروه رفع موانع تولید استان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود.
دره وزمی تاکید کرد: کارخانه تولید گندله آهن شرکت صبانور با ظرفیت اسمی سالانه یک میلیون تن گندله آهن (مواد اولیه تولید آهن اسفنجی) با پیش بینی 200 شغل مستقیم و سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در زمینی به مساحت 70 هزار متر مربع با 12 هزار متر مربع زیربنا در یاسوکند بیجار احداث می شود.
وی یادآور شد: کارخانه تولید آهه اسفنجی شرکت فولاد گستر الماس نیز در شهرستان سقز احداث می شود که ظرفیت اسمی تولید کنسانتره آهن، گندله آهن و آهن اسفنجی خام آن سالانه حدود یک میلیون و 400 هزار تن است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: این طرح با سرمایه گذاری 15 هزار و 100 میلیارد ریالی سرمایه گذاری خارجی و پیش بینی اشتغال یک هزار و 150 نفر در زمینی به مساحت 105 هکتار با 20 هکتار زیر بنا احداث می شود.
وی اضافه کرد: تولید ورق گرم فولادی (اسلب) شرکت صنایع فولاد کردستان نیز با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن و 15 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرستان قروه احداث می شود.
دروه وزمی گفت: پیش بینی اشتغال این طرح 500 نفربه صورت مستقیم و زمین در نظر گرفته شده برای آن 286 هکتار با 180 هکتار زیر بنا است.
به گزارش ایرنا، 872 واحد صنعتی در استان کردستان با ظرفیت اسمی اشتغال 16 هزار و 114 نفر پروانه بهره برداری گرفته اند، 47 درصد (412 واحد) از واحدهای دارای پروانه بهره برداری فعال هستند، 27 درصد (237 واحد) نیمه فعال و 26 درصد (223 واحد) نیز غیر فعال هستند.
10 هزار و 673 نفر شامل 66 درصد ظرفیت اشتغال اسمی هم اکنون در واحدهای تولید استان کردستان مشغول بکار هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.