معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه کالاهای اساسی و ضروری مردم به مقدار کافی در استان وجود دارد، گفت: با افزایش غیر منطقی قیمت کالاها برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی شامگاه دوشنبه در دهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با بیان اینکه سیاست گذاری دولت بر مبنای حمایت از تولید کننده و رعایت حقوق مصرف کننده است، گفت: در این راستا افزایش قیمت مرغ در حد معمول برای تولید کننده منطقی است، نه بیشتر از اندازه ای که مشخص شده است.

وی اظهار داشت: کسب آنالیز قیمت از مرغداری ها برای مقابله با افزایش نامتعارف گوشت مرغ ضروری است و چنانچه برخورد ارشادی اثر گذار واقع نشد، به برخورد تعزیراتی متوسل می شویم.

فیروزی با بیان اینکه قیمت مرغ برای مصرف کننده در کردستان نباید از میانگین کشوری بالاتر باشد، افزود: با دخالت و ورود به بازار نیز از بروز و وقوع چنین امری جلوگیری می کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان عنوان کرد: دست اندرکاران برای ذخیره سازی کالا های استراتژیک جهت جلوگیری از آشوب بازار اقدام کنند.

فیروزی خواستار محاسبه اقلام افزایش یافته با قیمت ملی شد و گفت: فزونی قیمت غیر متعارف برخی از کالاها نظیر روغن جامد با ۲۷ درصد و روغن مایع با ۱۳.۶ درصد نیز به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، لذا بایستی نسبت به سامان بخشی این وضعیت به فوریت اقدام شود.

گفتنی است، عرضه ۱۰۰ تن مرغ منجمد به بازار در کارگروه تصویب و مقرر شد مشکل حمل و نقل برای بار گندم در مراکز خرید هر چه سریع تر حل و فصل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.