به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم روز دوشنبه از ساعت 11 تا 12 و 30 دقیقه ظهر با هدف گرامیداشت یاد و خاطره 11 جانباخته این تصادف منجر به آتش سوزی و با حضور خانواده های دغدار برگزار شد.
این مراسم ترحیم به دعوت آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و بهمن مرادنیا استاندار کردستان در صحن قدیم مسجد جامع برگزار شد و اقشار مختلف مردم، سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علمای دینی حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، حدود ساعت 30 دقیقه بامداد چهارشنبه هفته گذشته یکدستگاه تانکر حامل سوخت نفتا با یکدستگاه اتوبوس مسافربری در بلوار کمربندی دکتر حسینی شهر سنندج برخورد کرد که با توجه به انفجار مواد نفتی و آتش گرفتن اتوبوس، هشت نفر از مسافران به همراه راننده و شاگرد اتوبوس و همچنین راننده تانکر جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
سه تن از این جانباختگان اهل شهرستان بیجار، هفت تن اهل سنندج و یک تن نیز اهل استان کرمانشاه است که طبق اعلام پزشکی قانونی کردستان جنازه 11 تن از آنان روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به خانواده‌هایشان تحول و تشییع شده اما تا کنون شخصی برای تحویل گرفتن جنازه راننده تانکر (متوفی اهل کرمانشاه) سوخت مراجعه نکرده است.
کارشناسان پلس راهور علت وقوع این حادثه را نقص فنی در سیستم ترمز تانکر و عمل نکردن این سیستم اعلام کردند، اتوبوس مسافربری در این حادثه بطور کامل در آتش سوخت.
به گفته داوود قاسمیان رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا، راننده تانکر حمل سوخت، شرکت حمل و نقل بین‌المللی مربوط، راننده اتوبوس و همچنین شهرداری سنندج به عنوان مقصران اصلی جان باختن 11 نفر در حادثه سنندج معرفی شدند.
به این ترتیب راننده کشنده که در مسیر مریوان - سنندج در حرکت بوده است به‌ دلیل ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و به‌ دلیل داغ شدن ترمزها در شیب بلوار حسینی - محل حادثه - و همچنین متصدی شرکت حمل و نقل بین‌المللی به‌ دلیل رعایت نکردن قوانین اعزام کامیون به میزان 50 درصد مقصر شناخته شده‌اند.
راننده اتوبوس به ‌دلیل اینکه خارج از مقررات جاری در بیرون از محدوده پایانه اقدام به سوار کردن مسافر کرده بود به میزان 25 درصد مقصر اعلام شد و شهرداری سنندج نیز که با وجود هشدارهای مکتوب از سوی پلیس نسبت به نصب سرعت‌گیر و علائم هشداردهنده در شیب بیش از 10 درصد بلوار حسینی کوتاهی کرده و محل را ایمن‌سازی نکرده و برای ترمیم کمربندی و راه‌اندازی آن اقدامی انجام نداده بود بر اساس تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، به میزان 25 درصد در وقوع این تصادف مقصر شناخته شده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.