فرید مظهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشترکان کردستانی سال گذشته در روزهای پیک و اوج مصرف 428 مگاوات برق مصرف کرده بودند.
وی به خاموشی های اخیر در استان بر اثر تداوم گرما و افزایش مصرف اشاره کرد و افزود: ضروری است همه مشترکان در مصرف برق صرفه جویی کنند تا شاهد خاموشی های کمتری در سطح استان باشیم.
مظهری تاکید کرد: مشکلی از لحاظ تولید برق در استان وجود ندارد اما چون شبکه برق سراسری است در استان های جنوبی با کمبود نیرو مواجه هستیم و به ناچار باید صرفه جویی کنیم.
وی با بیان اینکه مشترکان می توانند با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق کردستان از برنامه زمان بندی خاموشی ها مطلع شوند، یادآور شد: در حال حاضر 2 ساعت زمان برای خاموشی ها در نظر گرفته شده ولی تلاش می کنیم این زمان کم شود.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه حداکثر ظرفیت تولید انرژی در نیروگاه های کشور 58 هزار مگاوات است، اضافه کرد: این در حالی است که مصرف برق مشترکان در کشور تا 57 هزار مگاوات در روزهای گذشته رسید.
مظهری اظهار داشت: برای اینکه فاصله یک هزار مگاواتی تولید و مصرف حفظ شود، ناگزیر به اعمال خاموشی در سطح کشور و استان کردستان هستیم و از مردم می خواهیم با صرفه جویی در مصرف شرکت برق را کمک کنند.
وی از ظرفیت 460 مگاواتی تولید روزانه برق در کردستان خبر داد و گفت: در صورتی که مصرف مشترکان به ظرفیت تولید برق در استان نزدیک شود، طول زمان خاموشی ها بیشتر نیز خواهد شد.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق کردستان بیشترین مصرف انرژی را در فصل گرما مربوط به استفاده از سیستم های سرمایشی دانست و افزود: سهم انرژی مصرفی سیستم های سرمایشی 20 هزار مگاوات است که از کل مصرف برق کشور عراق بیشتر است.
مظهری تاکید کرد: قرار دادن کولرهای آبی روی دور کُند، تنظیم کولرهای گازی روی درجه 26 و خاموش کردن لامپ های اضافی از جمله کارهایی است که در کاهش مصرف برق تاثیر زیادی دارد.
شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان دارای 628 هزار مشترک است که حدود 85 درصد مشترکان را انشعاب های خانگی تشکیل می دهند.
ضریب نفوذ برق در بخش شهری و روستایی کردستان 100 درصد است و تمام روستاهای زیر 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.