به گزارش خبرنگار ایرنا، این 2 فقره آتش سوزی مراتع و جنگل های شهرستان بانه توسط اکیپ های منابع طبیعی و با همکاری انجمن های زیست محیطی و جوامع محلی مهار شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بانه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شب گذشته بخشی از جنگل ها و مراتع بانه دچار آتش سوزی شد که هنوز میزان خسارت آن برآورد نشده است.
عثمان صالحزاده افزود: یک اکیپ 6 نفره کارکنان اداره منابع طبیعی و یک اکیپ به صورت پیمانکاری در منابع طبیعی به صورت شبانه روزی درحال آماده باش هستند که در صورت وقوع آتش سوزی ها به موقع خود را به محل می رسانند.
وی با اشاره به اینکه علت این حادثه در دست بررسی است اضافه کرد: در مهار آتش سوزی های شب گذشته علاوه بر جوامع محلی و انجمن های زیست محیطی سازمان آتش نشانی بانه هم به صورت گسترده مشارکت کرد.
صالحزاده با اشاره به وجود شماره تلفن گویای 1504 منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخریب و حادثه در مراتع می توانند با شماره تلفن رایگان 1504 تماس گرفته و موارد را به ماموران این اداره اطلاع رسانی کنند.
حامد اسراسری مدیر عامل انجمن مردمی محیط زیست ' پاژین' بانه نیز به ایرنا گفت: شب گذشته 2 هکتار از جنگل های اطراف روستای دروله و سه هکتار از مراتع و جنگل های کوه دوزین بانه طعمه حریق شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا شهرستان بانه 84 هزار هکتار منابع طبیعی دارد که بیش از 50 هزار هکتار از منابع طبیعی راجنگل بویژه جنگل های بلوط تشکیل می دهند.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.