بهرام کوشکی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نخود در این شهرستان به 2 صورت پاییزه و بهاره اختصاص یافته اظهار داشت: از مجموع 10 هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول، 850 هکتار آن بصورت پاییزه و کاملا مکانیزه کشت شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت بارش باران بهاری مناسب امسال پیش بینی می شود میانگین عملکرد کشت بهاره 530 کیلو گرم و کشت پاییزه یک هزار و 400 کیلو گرم در هکتار باشد.
کوشکی با اشاره به عملکرد بسیار خوب ارقام کشت شده نخود پاییزه، تاکید کرد: نخود پاییزه به بیماری برق زدگی مقاوم بوده و با توجه به ارتفاع مناسب کشت، امکان برداشت مکانیزه محصول را فراهم می کند.
رئیس جهاد کشاورزی کامیاران با بیان اینکه این اراضی به صورت مکانیزه و با کمباین برداشت می شوند، اضافه کرد: برداشت مکانیزه نخود علاوه بر کاهش هزینه های برداشت و کاهش ریزش محصول، افزایش عملکرد مزرعه را به دنبال دارد.
به گفته وی، کاشت و برداشت مکانیزه نخود پاییزه، عملکرد مزرعه را تا سه برابر افزایش می دهد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته سطح زیر کشت نخود در این شهرستان 6 هزار هکتار بوده است، یادآور شد: از این مقدار 300 هکتار آن پاییزه بوده و در مجموع سال گذشته سه هزار تن نخود در کامیاران برداشت شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج دارای 67 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی با 15 هزار بهره بردار در این بخش است.
7349/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.