مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه در استان کردستان به ۳۸.۹ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صلاح قریشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی سازمان تامین اجتماعی تلاش در راستای افزایش افراد تحت پوشش است و در این راستا هر ساله طرح ها و اقدامات جدیدی در این بخش اجرایی و عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: اداره کل تامین اجتماعی کردستان نیز در راستای نیل به اهداف سازمان، هم اکنون دارای ۱۰ شعبه رسمی، چهار شعبه اقماری و سه کارگزاری بخش خصوصی به بیمه شدگان خود خدمت ارائه می کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان بیان کرد: در مجموع کل تعداد بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی در استان کردستان تا اردیبهشت امسال به ۶۲۳ هزار و ۳۵۶ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه وضعیت پوشش تامین اجتماعی در مناطق شهری در استان کردستان بیش از مناطق روستایی است، عنوان کرد: در حال حاضر ظریب نفوذ بیمه در مناطق شهری استان کردستان به ۵۴.۹ درصد رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان با اشاره به شمار مستمری بگیران تامین اجتماعی استان، یادآور شد: هم اکنون ۶۷ هزار مستمری بگیر اصلی و تبعی در استان کردستان از خدمات تامین اجتماعی استفاده می کنند.

وی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان کردستان را ۷۱ هزار و ۴۱۸ نفر عنوان کرد و افزود: رسیدگی سریع به تمامی پرونده و تعیین تکلیف آنها در کوتاهترین زمان ممکن یکی از برنامه های اولویت دار در اداره کل تامین اجتماعی استان کردستان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان ادامه داد: کل بیمه شدگان اجباری در استان کردستان در حال حاضر ۱۰۴ هزار نفر هستند که ۵۰.۸ درصد از کل تعداد بیمه شدگان استان کردستان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در بخش قالیبافی و بیمه کارگران ساختمانی کردستان از جمله استانهای پیشرو در کشور است، افزود: تنها در بخش قالیبافی بالغ بر ۱۶ هزار و ۲۴۰ نفر از بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند و در بخش کارگران ساختمانی نیز ثبت نام افراد واجد شرایط نیز در قالب سامانه اینترنتی رفاهی ادامه دارد.

وی گفت: در حال حاضر در بخش بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان ۳۲ هزار و ۱۲۹ نفر از خدمات بیمه ای برخوردار هستند و در این زمینه نیز ثبت نام از افراد جدیده همچنان ادامه دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۶۸۸ نفر بازنشسته از خدمات تامین اجتماعی استان کردستان بهره مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.