حسن خدابنده لو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره به مدت سه روز و با حضور 15 نفر از نجاتگران خبره تیم واکنش سریع در منطقه دالانپر استان آذربایجان غربی برگزار شد.
وی افزود: در این دوره مهارت های جستجو و نجات، چگونگی برپایی کمپ در کوهستان، اصول و قواعد سنگ نوردی، حمل و انتقال مصدوم در شرایط سخت، بقا در طبیعت، بازآموزی اقدمات پیش بیمارستانی، رهاسازی مصدوم و تمرین حمل بسکت با وزن بالا به شرکت کنندگان، ارائه شد.
وی هدف اصلی برگزاری این دوره توان افزایی، بالا رفتن سطح توان جسمی و روحی نجاتگران هلال احمر در شرایط سخت بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: این تیم‌ها برای امدادرسانی در سوانح و حوادث مترقبه و غیرمترقبه تشکیل شده و اعضای تیم در مقاطع مختلف پس از باز‌آموزی و توان‌افزایی، برای ادامه فعالیت، مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت بروز حوادث و سوانح استانی و ملی به عنوان نجات‌گران مجرب، حضور خواهند یافت.
وی افزود: با تشکیل تیم‌های واکنش سریع و آموزش آنها، زمان عکس‌العمل نیروها هنگام وقوع مخاطرات به حداقل رسیده و با بالا رفتن سرعت عمل و ایجاد آمادگی بالا می‌توان کیفیت ارائه خدمات امدادی را بهبود بخشید.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: طی ماه گذشته، پس از برگزاری عملیات فرود و صعود از بالگرد، این دومین دوره توان افزایی است که برای اعضای تیم واکنش سریع برگزار می شود.
وی یادآور شد: تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر، اسفند 95 در استان کردستان تشکیل شده و تا کنون ده ها عملیات امداد و نجات را در سطح استان انجام داده است.
خدابنده لو گفت: پس از وقوع زلزله استان کرمانشاه (21 آبان 96)، تیم های عملیاتی متشکل از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان کردستان جهت کمک رسانی به زلزله زدگان به این مناطق اعزام شده و خدمات ارزشمندی را ارائه کردند.
وی افزود: جمعیت هلال احمر با تمام استعداد و توانمندی خود آمادگی کامل جهت کمک رسانی به هموطنان پس از وقوع مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی را دارد.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای، 100 تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.