فرهاد کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمک هزینه ازدواج به دختران نوعروس زیر پوشش این نهاد امسال تا سقف 30 میلیون ریال و برای پسران نیز براساس شرایط مالی بین 10 تا 20 میلیون ریال خواهد بود.
وی با بیان اینکه این کمک هزینه به صورت نقدی یا کالا است، افزود: در صورت پرداخت این کمک هزینه به صورت کالا در راستای شعار سال عمل شده و با مبلغ مورد نظر کالای ایرانی در اختیار زوج های جوان قرار می گیرد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تاکید کرد: کمک هزینه نوعروسان تنها مختص به دختران زیر پوشش این نهاد نیست بلکه زنان سرپرست خانواری که قصد ازدواج مجدد داشته باشند را نیز شامل می شود ضمن اینکه به آنان مبلغی به عنوان تشویق هم پرداخت می شود.
کاظمی با اشاره به اعتبار پیش بینی شده برای کمک هزینه ازدواج جوانان زیر پوشش این نهاد در سال جاری یادآور شد: امسال 52 میلیارد ریال برای این حوزه پیش بینی شده که در اختیار زوج های جوان قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: سال گذشته 2 هزار و 500 مورد کمک‌ هزینه خرید جهیزیه و ازدواج به دختران و پسران خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در این استان پرداخت شد.
کاظمی با بیان اینکه برای پرداخت این میزان کمک هزینه 42 میلیارد ریال اعتبار صرف شد، گفت: بر این اساس برای دختران 20 میلیون ریال و برای پسران خانوارهای زیر پوشش نیز 10 میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت کردیم.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: کمک به تحکیم و حفظ نهاد خانواده یکی از اهداف و رسالت ‌های کمیته امداد است که از طریق کمک به ازدواج جوانان نیازمند و همچنین ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار انجام می شود.
وی یادآور شد: ارائه خدمات مشاوره پیش از ازدواج در راستای ازدواج آگاهانه و جلوگیری از طلاق با همکاری مراکز مشاوره طرف قرارداد این نهاد از دیگر خدماتی است که با جدیت دنبال می شود.
به گزارش ایرنا، بیش از 60 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات و حمایت های این نهاد در استان بهره مند می شوند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.