شرمین شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پیش بینی بسترهای فصلی کاری در سطح فضای سبز، عملیات گلکاری همه ساله در سه مرحله پاییزه، بهاره و تابستانه انجام می شود.
وی با اشاره به آغاز طرح گلکاری تابستانه در سطح فضای سبز شهری افزود: در این طرح 17 هزارمتر مربع از فضای سبز شهری سطح شهر با 25 هزار جعبه گل و 10 هزار گلدان آراسته خواهد شد.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج تاکید کرد: بطور متوسط در هر عملیات گلکاری فصلی بین 17 تا 20 هزار مترمربع از فضای سبز شهری با انواع گل های زینتی تزیین می شود.
شریفی یادآور شد: در گلکاری تابستانه با توجه به شرایط آب و هوایی از گل های رعنا، زیبا و گازانیا، اطلسی، جعفری، گل ناز، آهار، پریوش و تاج خروس که سطح مقاومت بالایی در برابر گرما دارند، استفاده می کنیم.
وی با بیان اینکه عملیات کاشت گل در سطح بوستان ها، میادین، لچکی ها و بلوارهای اصلی شهر انجام می شود، از شهروندان خواست در راستای حفظ زیبایی سیما و منظر شهری در مراقبت از گل ها با این سازمان همکاری کنند.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون مترمکعب وجود دارد.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع برای هر شهروند و نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.