مجتبی ورمقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازرسان دامپزشکی کردستان با همکاری دادستانی دیواندره یک انبار داروی غیرمجاز و قاچاق دامی را در این شهرستان کشف کردند.
وی اضافه کرد: در این انبار داروی، 61 قلم دارو به ارزش 470 میلیون ریال کشف شد که تنها یکی از اقلام دارویی آن بیش از 200 ویال ( شیشه داروی تزریقی) بود و چندین قلم از داروها غیرمجاز و از دسته داروهای قاچاق محسوب می شد.
ورمقانی افزود: کارشناسان اداره کل دامپزشکی داروهای یاد شده را غیر قابل مصرف تشخیص دادند و در صورت استفاده از آنها می توانست زیان هایی را به دامداران وارد کند.
وی از دامداران استان خواست هر گونه مواد دارویی مورد نیاز دام های خود را تنها از داروخانه های معتبر و زیر نظر کارشناسان دامپزشکی تهیه کنند.
مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به پلمپ یک واحد درمانگاهی متخلف در دیواندره گفت: این واحد به علت تخلفات عدیده،بی توجهی به تذکرات شفاهی و کتبی بازرسان اداره کل دامپزشکی و تکرار تخلفات با اخذ حکم قضایی پلمپ شد.
استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه نزدیک به 22 هزار تن گوشت قرمز و 181 هزار تن شیر در این استان تولید می شود.
جمعیت دامی استان کردستان حدود 2 میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) و 200 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.
3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.