به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احسن علوی روز شنبه در حاشیه آغاز عملیات ساخت دو مرکز آموزشی در ناحیه منفصل شهری نایسر اظهار داشت: اگر می خواهیم به استقلال اقتصادی و سیاسی در جامعه برسیم باید برای دستیابی به استقلال فرهنگی تلاش کنیم و این مهم جز با نظام آموزشی پویا میسر نمی شود.
وی با بیان اینکه نظام آموزشی که با سستی و رخوت همراه باشد جامعه را دچار مشکل می کند، افزود: تمام کشورهایی که امروزه با عنوان توسعه یافته شناخته می شوند نظام آموزشی خود را مورد توجه جدی قرار داده اند.
نایب ریئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر تلاش برای رفع مشکلات معلمان نیز تاکید کرد و یادآور شد: باید این قشر به عنوان پرورش دهنده نسل آینده ساز جامعه دغدغه مالی نداشته باشند تا بتوانند به نحو احسن به وظیفه و رسالت خود عمل کنند.
علوی با بیان اینکه باید تلاش کنیم آموزش و پرورشی پویا داشته باشیم، تاکید کرد: در سطح استان هر جایی که در زمینه فضاهای آموزشی با مشکل مواجه بوده ایم ورود کرده و تلاش می کنیم مشکلات مربوط به این حوزه را رفع کنیم.
وی در ادامه به مشکلات موجود در نواحی منفصل شهری اشاره کرد و گفت: نایسر از معدود محلاتی است که بیش از همه مناطق شهری سنندج به مراکز آموزشی نیاز دارد و برای رفع این معضل تلاش های زیادی انجام شده است.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده اعتبارات بسیار خوبی برای استان در حوزه های مختلف از جمله حوزه آموزشی گرفته شده است.
علوی همچنین قول مساعد داد زیرساخت های لازم برای ساخت یک مدرسه 12 کلاسه دیگر در ناحیه منفصل شهری نایسر را فراهم کند.
عملیات ساخت چهار پروژه آموزشی در شهر سنندج و نواحی منفصل شهری نایسر و حسن آباد روز شنبه با حضور سید احسن علوی نماینده مردم در مجلس، محمدابراهیم زارعی فرماندار سنندج، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش کردستان آغاز شد.
این فضاهای آموزشی شامل هنرستان 6 کلاسه نوآوران ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در خیابان 17 شهریور، دبیرستان 18 کلاسه دوره دوم عصمت در ناحیه منفصل شهری حسن آباد و دو مدرسه 9 کلاسه و 18 کلاسه در ناحیه منفصل شهری نایسر بود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.