به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین نمادین آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت استان کردستان با حضور علوی نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سنندج و مسئولان آموزش و پرورش کردستان در دبستان آموزگار در ناحیه یک سنندج برگزار شد.
در این آیین پایگاه سنجش سلامت نو آموزان به صورت نمادین در این مدرسه افتتاح شد و تعدادی از نوآموزان از لحاظ بینایی، شنوایی، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در این آیین با تاکید بر اینکه توجه به نظام آموزشی منجر به توسعه و پیشرفت حوزه های مختلف می شود، گفت: یکی از مسایلی که منجر به نابودی تمدن ها خواهد شد بی توجهی به نظام آموزشی و جایگاه معلم است.
سید احسن علوی با بیان اینکه در اکثر کشورها 2.1 درصد تولید ناخالص ملی را به نظام آموزشی اختصاص می دهند، اظهار داشت: توجه جدی این کشورها به شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است اما در کشور ما تمرکز بر روی حفظیات است بر همین اساس دانش آموزان آنان پرسشگر و جسور بار می آیند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان در بدو ورود به مدرسه افزود: این برنامه موثر باعث رشد همه جانبه و افزایش قابلیت های دانش آموزان خواهد شد.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با نهادینه شدن این برنامه، اختلالات و مشکلات دانش آموزان به موقع شناسایی و با جای دهی مناسب، دانش آموزان در جریان فرایند آموزش و تحصیل قرار می گیرند.
علوی با تقدیر از فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش استان یادآور شد: از طریق وزیر آموزش و پرورش برای حل مشکلات استان کردستان اقدامات و کارهای خوبی انجام شده است.

** پوشش 100 درصدی نوآموزان کردستانی در برنامه سنجش
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز در این آیین گفت: سال گذشته 100 درصد از نوآموزان استان زیر پوشش برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان قرار گرفتند.
خلیل رنجبر افزود: امسال برای سومین سال متوالی نوآموزان پیش دبستان برای مداخله به هنگام همزمان با سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار می گیرند و از پایان مرداد ماه کار سنجش پیش دبستانی ها نیز آغاز می شود.
وی با بیان اینکه امسال 15 پایگاه در زمینه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و همچنین پیش دبستانی فعالیت دارند، افزود: در این راستا 168 نیروی متخصص و مجرب در پایگاه های اولیه و تخصصی مشغول به فعالیت هستند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: درپایگاه های سنجش، نوآموزان بدو ورود به دبستان از نظر بینایی، شنوایی، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد بررسی قرار می گیرند و اگر نوآموزی مشکوک به مشکلات شناسایی شود به پایگاه های تخصصی ارجاع داده می شود.
رنجبر هدف از اجرای برنامه سنجش را غربالگری، ساماندهی درست نوآموزان بدو ورود به دبستان و مداخلات به هنگام در حوزه درمان برای تمام نوآموزان اعلام کرد.
تابستان امسال تعداد 14 پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی در سطح استان برای اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش بینی شده که از این تعداد شهرستان سنندج دو پایگاه و شهرستان های سقز، مریوان، بانه، دیواندره، بیجار، دهگلان، قروه، کامیاران، سروآباد و زیویه نیز هر کدام دارای یک پایگاه هستند.
برنامه سنجش نو آموزان از امروز در پایگاه های استان آغاز و تا 15 شهریور ماه 97 آماده ارائه خدمات به والدین و نو آموزان بدو ورود به دبستان است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.