به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی به همراه محمد جعفر علیزاده معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور، بهمن مرادنیا استاندار کردستان، محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان حوزه بهداشت و درمان از این طرح درمانی بازدید کردند.
موسس و سرمایه کلنیک تخصصی پارس بانه در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: این کلنیک با 518 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده از محل منابع بخش خصوصی در سه بخش ساختمان پزشکان، درمانگاه شبانه روزی و مرکز تخصصی جراحی در حال احداث است.
میر فرنود موسوی مردانی با اشاره به اینکه با بهره برداری کامل از این کلنیک برای 180 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود، اظهار داشت: ساختمان پزشکان این طرح در زمینی به مساحت یک هزار و 100 متر مربع در پنج طبقه و با زیربنای پنج هزار و 500 متر مربع نزدیک به 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: برای اجرای این بخش 18 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و از اول مرداد سال جاری خدمات رسانی خود را در بخش های مختلف به بیماران آغاز می کند.
موسوی مردانی درمانگاه شبانه ریزی این طرح را دومین بخش احداثی آن اعلام کرد و گفت: برای این بخش که در دو طبقه و در زمینی به مساحت 800 متبر مربع احداث می شود 200 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اضافه کرد: مرکز تخصصی جراحی نیز به عنوان سومین بخش این کلنیک هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای آن 300 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: این بخش دارای چهار اتاق عمل و 16 تخت بستری و قسمت های مختلف چشم پزشکی، زنان، گوش حلق و بینی، اورولوژی است که پس از بهره برداری امکان انجام 700 نوع عمل جراحی را دارد.
به گزارش ایرنا، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه به منظور افتتاح چند طرح بیمارستانی و درمانی با استقبال استاندار کردستان، نماینده مردم بانه و سقز در مجلس و مسئولان حوزه بهداشت و درمان کردستان به شهرستان مرزی بانه سفر کرده است.
در این سفر بیمارستان 64 تختخوابی رازی بانه که در زمینی به مساحت 52 هزار متر مربع با 9 هزار و 400 متر مربع زیربنا در کنار بیمارستان قدیمی این شهر احدااث شده به بهره برداری رسیده است.
هم اکنون این بیمارستان با 86 تخت فعال و 30 تخت ستاره دار دارای بخش های کودکان، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اتاق عمل، ICU و NICU، آزمایشگاه و رادیولوژی است.
وزیر بهداشت در این سفر علاوه بر بهره برداری از این بیمارستان از نزدیک در جریان روند اجرای برنامه‌ های طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان نیز قرار می گیرد.
بازدید از کلینیک ویژه تخصصی در شهرستان سقز و دیدار با خانواده شهیدان قادرخانزاده از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان کردستان است.
این پنجمین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت تدبیر و امید به استان کردستان است.
استان کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
7469/3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.