به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، حسین فیروزی عصر پنجشنبه در نشست با جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های سقز بر تسهیل و تسریع در راستای جذب اعتبارات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی تاکید کرد.
وی اظهار داشت: این اعتبارات باید به موقع جذب شود و همه بانک‌های عامل و دستگاه‌های متولی باید در این راستا با سرعت بیشتری کار و تلاش کنند.
وی افزود: اشتغال زایی مسئولیتی مدنی، اجتماعی، سیاسی و اداری برای مسئولان دستگاه هایی اجرایی و بانک ها است و مدیران باید با نگاه مشگل گشایی حرکت کنند زیرا این نوع تفسیر، بخشنامه ها را تبدیل به خدمت برای مردم می کند.
فیروزی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک ها را در راستای پرداخت تسهیلات و ثبت در سامانه کارا را نامناسب اعلام کرد و گفت: سهم استان از طرح اشتغال پایدار روستایی 2 هزار و 600 میلیارد ریال است که انتظار داریم برای جذب این اعتبارات، بانک های عامل طرح های معرفی شده را در کمترین زمان مورد بررسی و به آن طرح ها تسهیلات پرداخت کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: حذف رویه‌ سخت‌گیرانه که ضد تولید و اشتغال است باید به صورت جدی از سوی بانک‌های مورد توجه قرار گیرد تا شاهد رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در شهرستان سقز باشیم.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در جذب سرمایه‌گذار و معرفی توانمندی‌های استان یادآور شد: مسئولان به کمک اصحاب رسانه می‌توانند شغل های پایدار در شهرستان و حتی استان برنامه ریزی و به مرحله اجرا برسانند.
سرپرست فرمانداری سقز نیز در این جلسه ایجاد اشتغال را وظیفه ای ملی دانست و گفت: اتاق جنگ آمریکا در وزارت خزانه داری مستقر و این کشور با مردم ایران اسلامی وارد یک جنگ تمام عیار شده است.
کامیل کریمیان خواستار استفاده از تمام ظرفیت ها و منابع برای اشتغال زایی و تسریع و تسهیل در پرداخت اعتیارات اشتغال فرایگر و پایدار روستایی در شهرستان سقز شد.
به گزارش ایرنا، طرح اشتغال پایدار روستایی استان کردستان با 2 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار 3.1 درصد از سهم کشور را به خود اختصاص داده و تاکنون یک هزار و 300 میلیارد ریال آن به بانک های عامل تخصیص داده شده است.
تاکنون میزان پرداختی این تسهیلات به 14 درصد میزان تخصیص یافته معادل 195 میلیارد ریال رسیده که این میزان تسهیلات به 249 طرح پرداخت شده تا با اجرای آنها برای 579 نفر شغل ایجاد شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.