به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه با بهمن مرادنیا استاندار کردستان و مجسن بیگلری نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی با حضور در منزل خانواده دارا قادرخانزاده با اهدای لوح تقدیر به نمایندگی از هیات دولت از این خانواده ایثارگر تجلیل بعمل آورد.
دارا قادر خانزاده 6 برادر خود را در سال های 1360 و 1363 تقدیم آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد.
کامیار، بختیار و داوود قادرخانزاده سال 1360 در درگیری با گروهک های معاند نظام و بهنام، کورش و اردشیر که هر سه دانش آموز بودند نیز در حادثه بمباران مراسم راهپیمایی 15 خرداد 1363 این شهرستان توسط هواپیماهای رژیم متجاوز بعث عراق به شهادت رسیدند.
برادر این 6 شهید والامقام بانه ای در این دیدار گفت: در کنار 6 برادر، 25 نفر از اعضای خانواده و آشنایان مان در راه دفاع از دستاوردهای نظام اسلامی و دین مبین اسلام به شهادت رسیده اند.
در این دیدار به رسم یادبود یک عصای شیشه ای نیز از سوی خانواده شهیدان قادرخانزاده به دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا شد.
به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا استاندار کردستان، محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به بانه و سقز وزیر بهداشت را همراهی می کنند.
دکتر قاضی زاده هاشمی در این سفر ضمن افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی رازی بانه از نزدیک در جریان روند اجرای برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان قرار می گیرد.
افتتاح 2 کلینیک ویژه تخصصی در شهرستان های بانه و سقز از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان کردستان است.
این پنجمین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت تدبیر و امید به استان کردستان است؛ همچنین تا کنون قاض زاده هاشمی در این سفر چهارمین سفر خود به بانه در دوران قبل و بعد از وزارت را پشت سر می گذارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهارمین سفر خود به کردستان در 20 ادریبهشت سال گذشته 11 پروژه عمرانی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ارزش 140 میلیارد ریال را افتتاح کرد.
افتتاح سالن امتحانات دانشکده های پزشکی و بهداشت، افتتاح سالن مهارت های بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آزمایشگاه و مرکز مهارت های بالینی دانشکده پیراپزشکی و مرکز سلامت از جمله برنامه های سفر قاضی زاده هاشمی به کردستان بود.
کلنگ زنی پژوهشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بهره بردار درمانگاه، سایت اداری و ورودی مرکز پزشکی توحید سنندج از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.
در سفر سوم وزیر بهداشت به کردستان نیز بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج در 10 طبقه و با زیربنای 54 هزار مترمربع، کلینیک تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار 40 میلیارد ریال و بخش اورژانس بیمارستان توحید سنندج نیز به بهره برداری رسید.
در این سفر همچنین مرکز ام آر آی مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی و مرکز فوریت های پزشکی قروه، بیمارستان 32 تختخوابی جدید الاحداث شهدا دهگلان، سی تی اسکن بیمارستان های امام خمینی ( ره) دیواندره و سینای کامیاران به صورت همزمان توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.
استان کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
74/96/3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.