صباح پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این زیستگاه با توجه به ویژگی های خاص خود از جمله قرار گرفتن در منطقه ای سخت گذر و ساخت لانه ها روی درختان بلوط جوان و در ارتفاع های کمتر از 2 متر می تواند قابل توجه باشد.
وی با بیان اینکه روستای قلقله در 25 کیلومتری غرب مریوان و در 1500 متری مرز با اقلیم کردستان عراق واقع است، فزود: کارشناسان این اداره در پایش های اولیه خود توانستند 150 لانه لک لک را در این منطقه شناسایی کنند.
پناهی یادآور شد: وجود چنین زیستگاهی بدون کمترین دخالت انسان در یک منطقه بکر می تواند خبر خوبی برای دوستداران محیط زیست و پرنده شناسان باشد.
وی تاکید کرد: این اداره هر سال مهاجرت لک لک ها را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تلفات و بیماری در بین لک لک ها با همکاری دامپزشکی به سرعت وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام می دهد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مریوان گفت: هر سال روستاهای اطراف دریاچه زریبار مریوان از جمله بیلو، دره تفی میزبان صدها قطعه لک لک مهاجر هستند و سال گذشته بیش از 900 جفت لک لک مهاجر در روستاهای حاشیه این دریاچه سرشماری شدند.
لک لک پرنده‌ای بزرگ با پاها و گردن دراز و منقار بلند و راست است که آهسته به پرواز در می‌آید و در حال پرواز پاها و گردن را کشیده و اندکی رو به پایین نگه می‌دارد.
آرام و کند راه می‌رود نر و ماده هم ‌شکل هستند و روی درخت‌ها، صخره‌ها یا ساختمان‌ها آشیانه می‌سازند، لک‌لک‌ها یک تیره از راستهٔ لک‌لک ‌سانان هستند که گونه‌های مختلفی دارند.
شهرستان مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.