به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن بیگلری شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از نخبگان، قهرمانان و حامیان ورزش بانه اظهار داشت: برای احداث خانه جوان در بانه امسال هفت میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی افزود: کمیته برنامه ریزی شهرستان نیز اعتبارات لازم برای احداث پیست دو و میدانی همچنین مطالعه برای ساخت هتل ورزش هم پیش بینی شده است.
بیگلری تاکید کرد: امسال سه میلیارد ریال نیز برای تامین فضاهای ورزشی شهر آرمرده اختصاص یافته است ضمن اینکه برای ساخت سالن ورزشی 1200 نفری وحدت نیز از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به کردستان رقمی اختصاص یافته تا این سالن ساخته و در ایام دهه فجر با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شود.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم در این آیین گفت: سرانه فضای ورزشی این استان از استاندارد کشوری بسیار کمتر است و از این لحاظ رتبه بیست و هشتم کشور و در ردیف استان های ضعیف هستیم.
حامد جولایی اظهار داشت: اعتبارات ورزشی در کشور کم است و ورزات ورزش و جوانان به لحاظ رتبه بندی در دریافت اعتبارات دولتی چهاردهمین وزارتخانه است.
وی با اشاره به اینکه بودجه ورزشی در سطح کشور ناچیز است، افزود: دولت در شرایط کنونی نمی تواند تمام مشکلات حوزه ورزش راحل کند اما برای تغییر شرایط موجود تلاش می شود.
جولایی تاکید کرد: 150 پروژه ورزشی در کردستان تعریف شده که تاکنون حدود 120 پروژه به اتمام رسیده است و باقی آنها نیز تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسند.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: مکان برگزاری مسابقات ورزشی و استراحت ورزشکاران برای توسعه ورزش اهمیت زیادی دارد حال آنکه در این استان چنین فضاهایی نداریم لذا ساخت هتل ورزش برای ورزشکاران در اولویت قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: استخر شنای بانه سال گذشته با پیگیری های نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و تخصیص اعتبارات لازم تکمیل و به بهره برداری رسید اما استخرهای دو شهر کامیاران و قروه همچنان نیمه کاره است.
جولایی گفت: با توجه اینکه بانه نیاز به پیست دو و میدانی و زمین چمن دارد، احداث این فضاهای ورزشی باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در این آیین از ورزشکاران و قهرمانان بانه ای رشته های مختلف که در مسابقات استانی، کشوری و بین المللی صاحب عنوان شده بودند، تجلیل شد.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.