جلال الدین سلیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بانک مسکن با شهرداری و برخی دستگاه های اجرایی در سه شهر سقز، دیواندره و کامیاران برای اجرای طرح شهر هوشمند تفاهم نامه امضا کرده است.
وی افزود: با هدف توسعه خدمات بانکی و دسترسی مردم به این خدمات این تفاهم نامه ها با شهرداری و برخی دستگاه های اجرایی مرتبط در دو شهرستان سنندج و قروه نیز در حال انجام است.
سلیمی اضافه کرد: این طرح با هدف ساماندهی پرداخت های خرد از جمله خدمات آب، برق، گاز و کرایه تاکسی ها، عوارض های شهرداری، کرایه اتوبوس ها و بوفه هوشمند مدارس، پارکینگ های اتوماتیک، نانوایی ها و پارکنیگ های طبقاتی اجرا می شود که در مرحله اول آن پرداخت کرایه تاکسی ها در اولویت است و اجرای باقی خدمات پس از تکمیل زیرساخت ها آغاز می شود.
وی یادآور شد: در یک ماه گذشته فاز اجرای تکمیل زیرساخت ها و فضای اجرای نرم افزاری شهر هوشمند در شهرستان های دیواندره و سقز شروع شد که در مرحله اول اجرای این تفاهم نامه ها با ناوگان حمل و نقل در حال انجام است.
سلیمی استقبال استفاده این خدمات از سوی مردم را لازمه تحقق کامل اهداف این طرح در شهرها دانست و گفت: بانک مسکن کردستان در نظر دارد با توجه به اهمیت و ضرورت بانکداری الکترونیکی این خدمات را در قالب درگاه های الکترونیکی مناسب در ارائه خدمات دستگاه های مختلف ایجاد کند.
مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان با بیان اینکه این طرح از سوی شرکت انفورماتیک بانک اجرا می شود، تاکید کرد: به منظور حمایت از استارت آپ ها و فعالان حوزه نرم افزاری استان در نظر داریم از توان آنها در طراحی و اجرای نرم افزار شهر هوشمند استفاده کنیم.
به گزارش ایرنا، شهر هوشمند به شهری گفته می‌شود که داری شش معیار اصلی زندگی هوشمند جدید از جمله اقتصاد، حمل نقل، محیط، شهروندان، روش زندگی و در آخر مدیریت اداری هوشمند باشد.
کار و خرید از دور، بانکداری الکترونیکی، آموزش و درمان از دور نمونه عملی و مصداق فعالیت‌هایی هستند که ضمن فراهم آوردن زمینه آزادی بیشتر وقت مردم و فضاهای شهری سامانه‌های موجود واحد کلی شهر و عرصه‌های همگانی را دگرگون می‌سازند.
توافق‌نامه شهرهای جدید هوشمند بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن سال گذشته به امضا رسیده است.
بانک مسکن در استان کردستان دارای 24 شعبه است که 10 مورد از این شعبات در شهر سنندج و 14 مورد نیز در سایر شهرستان ها خدمات رسانی می کنند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.