رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج گفت: انتظار می‌رود در قالب طرح‌های اشتغال هم‌چون طرح اشتغال روستایی صنایع کوچک را احیا کرد.

به گزارش ایلنا، کمال حسینی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای گفت و گو بخش خصوصی و دولت استان با بیان اینکه میانگین درآمد مردم کردستان از نصف میانگین کشوری کمتر است، گفت: به طور متوسط 70 درصد بودجه کشور به شرکت‌های بزرگ دولتی واگذار می‌شود که از این میزان سهم استان کردستان به دلیل سرمایه‌گذاری اندک بخش دولتی و فقدان شرکت‌های بزرگ دولتی در این استان دو هزارم درصد است.

وی اظهار داشت: این مسئله در حالی است که به دلیل ماهیت دولتی بودن اقتصادی و نظام بودجه‌بندی سنتی، در سنوات گذشته استان کردستان از سهم 66 درصدی بودجه دولتی بی‌بهره بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه سهم استان کردستان از ارزش افزوده کشور در سالیان اخیر 0.17 درصد بوده، گفت: این میزان نشان دهنده تخصیص سهم اندک و عقب‌ماندگی استان کردستان است.

وی عنوان کرد: فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان شرایط سخت و بحرانی مملکت را با تمام وجود درک و در برهه های مختلف نقش آفرینی کردند. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج با بیان اینکه در حق صنعت به عنوان پایدارترین بخش اشتغال در سراسر کشور اجحاف شده است، گفت: طی سال های گذشته صنعت به کلی رها شده است.

حسینی تصریح کرد: ایجاد یک شغل جدید چند برابر حفظ و نگهداری شغل موجود هزینه بردار نیست، لذا انتظار می‌رود در قالب طرح‌های اشتغال هم‌چون طرح اشتغال روستایی صنایع کوچک را احیا کرد.

وی دلیل تحقق این مهم را پوشش 95 درصدی صنایع کوچک در قالب تسهیلات طرح اشتغال فراگیر و روستایی اعلام کرد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.