استاندار کردستان گفت: حاصل تعارف میان مدیران به ضرر مردم و اقتصاد استان است و ما از چنین موضوعی چشم پوشی نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا شامگاه دوشنبه در دومین جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه مدیران همه تلاش خود را برای گره گشایی مشکلات استان به کار بگیرند، گفت: بی تفاوتی و شانه خالی کردن از مسئولیت از هیچ کس پذیرفتنی نیست.

وی اظهار داشت: مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی ناراضی هستند، چرا که ادارات ایجاد میز خدمت را جدی نگرفتند، بر همین اساس از شنبه آینده کمیته‌ای تحت عنوان کمیته سلامت اداری تشکیل و بصورت نامحسوس عملکرد دستگاه‌ها را رصد خواهند کرد و هر نوع گزارش منفی از عملکردها حتما منتج به برخورد جدی خواهد شد.

مرادنیا با یادآوری این مهم که ملاک سنجش مدیران جذب اعتبارات اشتغال فراگیر و روستایی است، افزود: از فرمانداران می‌خواهم این مسئله را نیز در شهرستان‌ها بدون تعارف و با جدیت دنبال کنند.

استاندار کردستان تصریح کرد: حاصل تعارف میان مدیران به ضرر مردم و اقتصاد استان است و ما از چنین موضوعی چشم پوشی نخواهیم کرد.

مرادنیا، ناتوانی برخی از مدیران در جذب اعتبارات خزانه را قابل پذیرش ندانست و گفت: اعتبارات خزانه در موعد مقرر باید جذب شود و حتی یک ریال از آن اعتبارات نباید از استان برگشت بخورد.

وی اضافه کرد: اگر اعتباری از استان برگشت بخورد نشانه ناتوانی مدیران است و تاکید دارم که اسامی مدیران ناتوان در جذب اعتبارات در رسانه‌ها علنی شود.

مرادنیا در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدماتی اشاره کرد و افزود: به سازمان برنامه و بودجه استان تاکید می‌کنم که ۲۰ درصد از اعتبارات دستگاه‌های بدهکار را فریز و ۱۰ درصد آن اعتبارات را به دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها پرداخت کند، همچنین ۱۰ درصد اعتبارات جاری و هزینه ای آنها را کم کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.