به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین خاموشی و قطعی برق در فصل تابستان ظهر یکشنبه در حالیکه دمای هوا رو به افزایش بود و مصرف برق مشترکان بیشتر شده بود در یکی از مناطق پر جمعیت شهر بیجار به مدت حدود 150 دقیقه اتفاق افتاد و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرد.
قطعی، تماس های مکرر مردم با واحد اتفاقات برق شهرستان، گرمای هوا و نبود امکانات تولید برق سوختی (مولدهای تولید برق) در برخی ادارات و دستگاه های خدماتی دست بدست هم داد تا از امروز به بعد مشترکان به توصیه ها و اخطارهای شرکت توزیع برق بیشتر توجه کرده و با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی از خاموشی و کمبود برق در ایام گرم تابستان پیشگیری کنند.
براساس اعلام مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان قطعی برق در صورت عدم رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی قطعی و سراسری است بنابراین به مشترکان توصیه کرد در زمان پیک مصرف (8 تا 12 و 16 تا 20) حداقل به اندازه یک لامپ 100 وات صرفه جویی کنند تا شاهد قطع برق در هیچ کجای استان در فصل تابستان نباشیم.
هیوا لهونیان با اشاره به اینکه قطعی برق یک مشکل کلی برای کشور و استان کردستان است، افزود: تولید فعلی و ظرفیت برق استان در برابر افزایش مصرف برق جوابگو نیست و لاجرم باید برای برقراری تعادل بین تولید و مصرف، قطعی برق داشته باشیم.
یک منبع آگاه در بیجار نیز گفت: ادارات دولتی، دستگاه های خدمات رسان و شهرک صنعتی ها از امکانات تولید برق اضطراری برخوردار نیستند و در ساعات اوج مصرف، بدلیل افزایش مصرف بویژه برای سیستم های سرمایشی شاهد قطعی برق برخی مشترکان در این شهر هستیم.
وی اظهار داشت: در روزهای آینده و در صورت استفاده بیش از اندازه برق در شهرستان، طرح قطعی برق در شهرستان برای 2 تا سه ساعت در شبانه روز اجرا خواهد شد.
مشترکین برق خانگی، تجاری، اداری، صنعتی و کشاورزی مهمترین عوامل برای کاهش مصرف انرژی و فرهنگ درست مصرف کردن هستند و می توانند با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی به اندازه یک لامپ 100 وات در روز در کاهش خاموشی و قطعی برق و بهره مندی مشترکان بیشتری از این نعمت در فصل گرم تابستان مشارکت کنند.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.