مدیر عامل آبفا کردستان گفت: ظرفیت ۶ تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری استان ۱۸۷ هزار و ۳۶۰ مترمکعب در شبانه روز است.

محمد حسین محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، به بیان ظرفیت تصفیه خانه های سطح استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب بانه ۱۶ هزار مترمکعب، سقز ۳۴ هزار، قروه ۱۶ هزار، سریش آباد ۲ هزار، سنندج ۹۹ هزار و ۳۶۰ و مریوان ۲۰ هزار مترمکعب تعیین شده است.

وی اظهار داشت: ۵ تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای بیجار با ظرفیت ۹ هزار و ۷۶۰، حسن آباد یاسوکند با یکهزار و ۳۰۰، کامیاران با ۱۲ هزار و ۸۴۰، دهگلان با ۶ هزار و ۸۰۰ و دیواندره با ۶ هزار و ۳۴۰ مترمکعب تصفیه فاضلاب در شبانه روز در دست ساخت است که مجموع ظرفیت این تصفیه خانه های فاضلاب ۳۷ هزار  و ۴۰ مترمکعب در شبانه روز خواهد بود.

محمدی ادامه داد: طول شبکه سنتی جمع آوری فاضلاب در استان ۶۸۷ کیلومتر، طول شبکه مدرن یکهزار و ۶۵ کیلومتر، طول خطوط انتقال فاضلاب ۱۴۷ کیلومتر و طول کل شکبه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب یکهزار و ۸۹۹ کیلومتر است.

مدیرعامل آبفا کردستان کل انشعابات فاضلاب در استان را بیش از ۳۳۳ هزار فقره ذکر کرد و افزود: در این راستا جمعیت زیر پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب نیز بیش از یک میلیون و ۱۰۶ هزار نفر معادل ۹۵.۷۷ درصد جمعیت شهرنشین استان کردستان است، ضمن آنکه جمعیت زیر پوشش تصفیه در تصفیه خانه های فاضلاب استان هم بیش از ۸۵۰ هزار نفر معادل ۷۳.۲ درصد شهرنشینان کردستانی است، در حالی که میانگین کشوری این شاخص ۲۷ درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.