به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سیدمحسن حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: متولیان امر باید گرانی ها و مشکلات اقتصادی اخیر را جدی بگیرند و برای کاهش فشارها بر زندگی مردم تلاش کنند.
وی خواستار توجه ویژه دولت به توسعه اقتصادی در کردستان شد و افزود: مردم این استان نسبت به بسیاری از استان های کشور مشکلات بیشتری دارند و انتظار داریم دولت تدبیر و امید توجه بیشتری به رفع محرومیت این خطه داشته باشد.
ماموستا حسینی با بیان اینکه دولت تدبیری برای افزایش پرداخت یارانه نقدی به دهک های پایین بیندیشد، یادآور شد: تعداد زیادی از خانوارهای کردستانی از طریق همین یارانه امرار معاش می کنند بنابراین با افزایش آن می توان کمک بیشتری به اقشار ضعیف جامعه کرد.
خطیب جمعه سنندج از مسئولان استان و ارگان ها خواست پاسخگوی نیازهای مردم باشند و تاکید کرد: روسا و کارمندان در زمان مراجعه مردم با رفتار شایسته با آنان برخورد کرده و مشکلات شان را رفع کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز این هفته با تبریک هفته قوه قضاییه با اشاره به عفو 160 محکوم امنیتی در این استان توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: این کار بسیار ارزشمند بود و انتظار داریم زندانیان بیشتری مورد تفقد رهبری معظم قرار گیرند.
ماموستا حسینی با بیان اینکه پیش از سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، خانواده هایی که فرزندانشان عضو گروه های ضد انقلاب بود و کشته شده و از نظر مالی ضعیف بودند زیر پوشش کمیته امداد قرار نمی گرفتند اما با حضور رهبری در کردستان و لطف ایشان به این خانواده ها، آنان نیز از حمایت های مالی این نهادها بهره مند شدند.
به گزارش ایرنا، مسجد جامع سنندج که به مسجد دارالاحسان نیز شناخته می شود، یکی از بناهای مذهبی مهم دوره قاجاریه در این شهر است که بر اساس کتیبه‌ های موجود، در سال 1227 هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده است.
این مسجد که در ضلع شمالی خیابان امام سنندج و در بافت قدیم شهر قرار دارد، از لحاظ زیبایی و استحکام، کاشی کاری و خطوطی که بر سنگ های مرمر آن مشاهده می شود بسیار جالب و قابل توجه است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.