صباح قریشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از 57 هزار و 146 خانوار زیر پوشش این نهاد در استان، 12 هزار و 32 نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
وی افزود: 11 هزار و 418 نفر از این تعداد زن سرپرست خانوار در این نهاد پرونده فعال داشته و از خدمات مختلف حمایتی از جمله دریافت مستمری بهره می برند و پرونده 614 نفر نیز پشت نوبت برای دریافت خدمات است.
مدیرکل بهزیستی کردستان با بیان اینکه هر سال باید حدود 10 درصد از جامعه هدف این سازمان از جمله زنان سرپرست خانوار و معلولان توانمند شوند، تاکید کرد: از 12 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی، حدود 40 درصد غیرقابل بازتوان هستند.
قریشی در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این نهاد یادآور شد: سال گذشته با 254 میلیارد ریال اعتبار یک هزار و 984 شغل برای مددجویان شهری و 649 شغل نیز برای مددجویان روستایی ایجاد شد.
وی اضافه کرد: تسهیلات اشتغال مددجویان به زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته و معلولان زیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.
110 هزار و 434 نفر از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفر استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که این آمار معادل هفت درصد جمعیت استان است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.