حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه فقره از وقف های جدید شامل 12 اصله درخت گردو به ارزش 400 میلیون ریال که هر چهار اصله توسط یک نفر (واقفان خیراندیش رحمان پیروزی، محمد خورشیدی و محمد علیزاده) در روستای مسجه شهرستان بانه وقف شد.
وی با بیان اینکه اهالی روستای مجسه از توابع این شهرستان یک اصله درخت گردو به ارزش 20 میلیون ریال را نیز وقف کردند، افزود: این درختان با نیت تامین هزینه های روزانه مسجد روستا از محل فروش میوه و همچنین انجام فعالیت های قرآنی وقف شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان تاکید کرد: با توجه به کمبود امکانات قرآنی در روستای مجسه و نبود هیچگونه منابع مالی برای برگزاری برنامه های قرآنی، ثبت این موقوفات می تواند تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشد.
حجت الاسلام نوروزی یادآور شد: یکی از نکات قابل توجه این موقوفات ثبت وقف مشارکتی است که نشان دهنده وحدت و همت اهالی روستاست و هر کسی با هر توانایی مالی توانسته خود را به عنوان واقف معرفی کند.
وی با اشاره به اینکه تعداد موقوفات استان کردستان به سه هزار مورد رسیده است، گفت: با ثبت این چهار موقوفه جدید تعداد موقوفات سال جاری استان به 16 مورد رسید که از این تعداد 2 مورد در ماه مبارک رمضان وقف شد.
یک هزار و 50 مسجد و 70 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.