به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ عبدالله فاتحی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کردستان شاهد روی دادن جرائم خشن و مسلحانه و مواردی همچون سرقت مسلحانه از طلافروشی ها نبود و از این حیث در مقایسه با استان های همجوار خود از شرایط مناسب تری برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی بر گرفته از فرهنگ غنی مردم استان کردستان است، اظهار داشت: تدبیر فرماندهی انتظامی استان بر کار فرهنگی و نرم به جای کار سخت است.
سرهنگ فاتحی با بیان اینکه مردم همکاری کاملی با پلیس دارند چون خود طالب امنیت هستند، تاکید کرد: هنجارها در بطن جامعه کردستان عجین شده و خود مردم نا امنی و وقوع جرائم را قبول نمی کنند.
وی یادآور شد: در راستای کار فرهنگی، کارشناسان نیروی انتظامی در محافل، مدارس و مساجد حضور پیدا کرده و آموزش هایی را با جوامع هدف ارائه می کنند.
سرهنگ فاتحی اضافه کرد: پیشگیری از وقوع جرائم نیاز به خرد و عزم جمعی دارد و در این راستا می طلبد دیگر دستگاه ها نیز پای کار بیایند و پلیس را در انجام وظایف محوله کمک کنند.
وی گفت: به عنوان نمونه برای کاهش سرقت خودرو کارهایی از جمله گسترش پارکینگ و افزایش روشنایی خیابان ها و کوچه ها موثر است که این موارد خارج از توان پلیس است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به اینکه میزان کشفیات جرم در سه ماهه گذشته از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، اظهار داشت: تلاش و تدابیر پلیس بر این است مدت زمانی که جرم بعد از وقوع کشف شود را به حداقل زمان کاهش دهد.
سرهنگ فاتحی یادآور شد: کشفی موثر است که در مدت زمان کوتاهی بعد از وقوع؛ صورت گیرد بنابراین به دنبال کاهش این زمان هستیم.
وی گفت: ارتکاب جرم پیچیده شده و کشف آن هم به تبع با توان علمی و راه های نوین امکان پذیر است و اگر از راه های قدیمی استفاده می کردیم عقب می ماندیم.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.